3-4 gadīgu bērnu kritiskās domāšanas attīstības iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Gibarte, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 3-4 gadīgu bērnu kritiskās domāšanas attīstības iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darba autore: Daiga Gibarte Pētījuma mērķis: Pētīt kritiskās domāšanas kā caurviju prasmes attīstīšanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Teorētiskajā daļā tika pētīta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par kritiskās domāšanas raksturojumu, tika apskatīts, kas ir kritiskā domāšana, tās skaidrojums, un kā attīstīt kritisko domāšanu pirmsskolas vecuma bērniem. Praktiskajā daļā tika izstrādāti uzdevumi kritiskās domāšanas sekmēšanai un pētīts 3- 4 gadīgu bērnu kritiskās domāšanas attīstības iespējas izstrādātajos uzdevumos. Tika veikta daļēji strukturēta intervija ar pirmsskolu pedagogiem, lai noskaidrotu viņu pieredzi par kritiskās domāšanas attīstību iespējām pirmsskolā. Kvalifikācijas darbā tika secināts, ka kritisko domāšanu 3- 4 gadus veciem bērniem ir iespējams attīstīt caur dažādiem uzdevumiem atbilstoši vecuma posmam. Darba apjoms: 48 lpp., 6 attēli, 11 tabulas, 34 literatūras avoti, 5 pielikumi. Atslēgvārdi: kritiskā domāšana pirmsskolā, kritiskās domāšanas attīstība, caurviju prasmes, 3- 4 gadus veci bērni The topic of the qualification work: Possibilities for the development of critical thinking in 3-4 year old children in the pre-school pedagogical process. Author of the work: Daiga Gibarte Objective of the study: To study the development of critical thinking as a cross- cutting skill in the pre-school pedagogical process. The theoretical part studied the pedagogical and psychological literature on the characteristics of critical thinking, what is critical thinking, its explanation, and how to develop critical thinking for preschool children. In the practical part, tasks for the promotion of critical thinking were developed and the possibilities of developing the critical thinking of 3-4 year old children in the developed tasks were studied. A semi- structured interview was conducted with pre-scool teachers to find out their experience of the possibilities of developing critical thinking in pre-school. In the qualification work it was coucluded that it is possible to develop critical thinking in 3-4 year old children through various tasks according to the age stage. Workload: 48 pages, 6 pictures, 11 tables, 34 literature sources, 5 annexes. Keywords: Critical thinking in preschool, development of critical thinking, cross-cutting skills, 3-4 year old children