Pasaku izmantošana piecgadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Author
Meiere, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats: „Pasaku izmantošana piecgadīgu bērnu vārdu krājuma bagātināšanai pedagoģiskajā procesā pirmsskolā”. Pētījuma mērķis: ir pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma veidošanās procesu, faktorus kas to ietekmē. Darba struktūra: kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, kuras ir izdalītas apakšdaļās. Pirmā nodaļā ir aprakstīts tiek aprakstīti par valodas attīstību, runu un vārdu krājumu dažādu pedagogu un psihologu skatījumā. Raksturota 4-7 gadus vecu bērnu valodas, runas un vārdu krājumu attīstība, kā pasakas ietekmē bērnus šajā vecumposmā. Raksturotas dažādas mācību metodes ar kuru palīdzību iespējams pasakas īstenot mācību procesā. Otrajā nodaļā atspoguļo praktisko pētījumu, par vārdu krājuma bagātināšanu ar pasaku palīdzību. Vērojumos tiek pētīts, kā bagātinās vārdu krājums, kā bērni mācās runāt plašākos teikumos un kā attīstās bērnu fantāzija. Noslēgumā izdarīti secinājumi par pētījuma rezultātiem. Pētījums atklāj, ka pasakas bērnos rada vēlmi radoši darboties, nostiprina koncentrēšanās spējas, kā arī bagātina vārdu krājumu. Kvalifikācijas darba apjoms 60. lpp, kas ietver 30 attēlus, 3 tabulas, 4 pielikumus un 27 literatūras avotus. Atslēgvārdi: runa, valoda, vārdu krājums, pedagoģiskais process pirmsskolā, pasakas The topic is "Using fairy tales to increase five-year old’s vocabulary in preschool". The aim of the research is to study the process of formation of the vocabulary and main factors that influences it for the oldest preschool children. The research consists of two parts which includes subsections. The first chapter describes the development of language, speech and vocabulary from the perspective of different educators and psychologists. The development of language, speech and vocabulary of 4 – 7-year-old children is described and as fairy tales affect children at this age. Different teaching methods are described which helps to implement fairy tales in the learning process. In the second chapter is a practical study on the enrichment of vocabulary through fairy tales. Observation study shows how vocabulary is enriched, how children learn to speak in full sentences, and how children’s imagination develops. Conclusions are made about the results of the study. The study reveals that fairy tales help children to create a desire to be creative, they strengthen the ability to concentrate, as well as enrich the vocabulary. The qualification work consists of 60 pages, which includes 30 pictures, 3 tables, 4 appendices and 27 literature sources. Keywords: speech, language, vocabulary, pre-school pedagogical process, fairy tales