Show simple item record

dc.contributor.advisorBaranova, Sanita
dc.contributor.authorŠarkova, Indra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:42Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85322
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57452
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Pieaugušā un bērna mijiedarbības sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā agrīnajā vecumā” izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot faktorus, kas veicina bērnu un pieaugušo mijiedarbību pirmsskolas iestādē. Lai sasniegtu mērķi, darbā veidotas divas daļas – teorētiskā un empīriskā. Teorētiskajā daļā analizēts mijiedarbības jēdziens, īpašu uzmanību pievēršot mijiedarbības ar pieaugušo nozīmei bērna personības attīstībā agrīnā vecumā. Par teorētisko bāzi izmantoti Dz. Boulbija, N.Karpentjera (Carpentier), D. Lieģenieces, A. Šponas, M. Ļisinas (Лисина), A. Švedovskajas (Shvedovskaya) un citu autoru pētījumi. Teorētisko daļu noslēdz metodisko materiālu pārskats par efektīvas mijiedarbības veidošanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, īpašu uzmanību pievēršot vides faktoriem un bērnu darbības veidiem (rotaļām). Empīriskajā daļā, balstoties uz vecāku aptaujas rezultātiem un novērojumiem, izzināts agrīnā vecuma bērnu mijiedarbības ar pieaugušajiem (skolotājiem) raksturs. Veidots pedagoģiskais process, kas vērsts uz bērna mijiedarbības ar pieaugušo veicināšanu. Pētījuma rezultāti ļauj atbildēt uz pētniecības jautājumu: “Kādi ir pedagoģiskie nosacījumi, lai veidotos sekmīga bērna un pieaugušo savstarpējā mijiedarbība pirmsskolas pedagoģiskajā procesā?” Par svarīgu paņēmienu jāuzskata muzikālas un pirkstiņu rotaļas, kas palīdz bērnam nomierināties un atvērties mijiedarbībai, kā arī noteiktu rituālu, tradīciju veidošana grupā, kas padara pedagoģisko procesu bērnam paredzamāku. Mazinot bērna satraukumu, jo īpaši adaptācijas periodā, bērns kļūst atvērtāks mijiedarbībai ar pieaugušo. Atslēgas vārdi: mijiedarbība, agrīnais vecums, pirmsskolas pedagoģiskais process, rotaļa, izglītības iestādes vide Kvalifikācijas darbs apjoms: 55 lpp., ietver 9 tabulas, 10 attēlus, izmantotas 54 literatūras vienības, pievienoti 4 pielikumi
dc.description.abstractThe qualification paper “Promotion of Adult-Child Interaction in the Preschool Pedagogical Process at an Early Age” is designed to theoretically study and empirically substantiate the factors that promote child-adult interaction in a preschool institution. In order to achieve the goal, the work consists of two parts - theoretical and empirical. The theoretical part analyzes the concept of interaction, paying special attention to the role of interaction with adults in the development of a child's personality at an early age. Dz. Research by Bowlby, N. Carpentier, D. Lieģeniece, A. Špona, M. Лисина, A. Shvedovskaya and others. The theoretical part concludes with a review of methodological materials on the development of effective interaction in the pre-school pedagogical process, paying special attention to environmental factors and children's activities (play). In the empirical part, based on the results of the parents' survey and observations, the nature of early childhood interactions with adults (teachers) is explored. A pedagogical process has been developed, which is aimed at promoting the child's interaction with adults. The results of the research allow answering the research question: "What are the pedagogical conditions for the successful interaction of a child and adults in the preschool pedagogical process?" Musical and finger games, which help the child to calm down and open up to interaction, as well as the creation of certain rituals and traditions in the group that make the pedagogical process more predictable for the child should be considered important techniques. By reducing the child's anxiety, especially during the adaptation period, the child becomes more open to interaction with the adult. Keywords: interaction, early age, preschool pedagogical process, play, educational environment Volume of qualification work: 55 pages, includes 9 tables, 10 figures, used 54 literature items, appendices 4 appended
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmijiedarbība
dc.subjectagrīnais vecums
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.subjectrotaļa
dc.subjectizglītības iestādes vide
dc.titlePieaugušā un bērna mijiedarbības sekmēšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā agrīnajā vecumā
dc.title.alternativePromoting adult-child interaction in the pre-school pedagogical process at an early age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record