Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorŠilgale, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:42Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85323
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57453
dc.description.abstractDarba autors: Elīna Šilgale Darba temats: “1. klases skolēnu pašvadītas mācīšanās veicināšana dabaszinību apguvē āra vidē” Darba mērķis: Izzināt pedagoģiskos paņēmienus 1. klases skolēnu pašvadītas mācīšanās sekmēšanai dabaszinību stundās āra vidē Darba teorētiskajā daļā tiek analizētas teorētiskās atziņas par jaunākā sākumskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarībām, mācīšanos un pašvadītu mācīšanos, kad skolēns pašvadīti darbojoties tiek galā ar visiem uzdotajiem uzdevumiem un sasniedz vajadzīgo rezultātu. Analizētas teorētiskās atziņas par āra pedagoģiju un dabaszinības jomas apguvi āra vidē. Darba pētnieciskajā daļā tiek analizēti 66 skolotāju anketēšanas rezultāti, lai uzzinātu, ar kādām metodēm skolotāji sekmē pašvadītu mācīšanos skolēniem dabaszinību stundās āra vidē, kā arī noskaidrot skolotāju domas par organizētām dabaszinību stundām āra vidē un bērnu pašvadītus mācību sasniegumus. Tika veikts pedagoģiskais novērojums 1. klases četrās dabaszinību stundās, kā arī ir izstrādāts metodiskais materiāls skolotājiem dabaszinību stundām āra vidē. Darba galvenais secinājums ir tāds, ka skolotāji atzīst, ka viennozīmīgi dabaszinību stundas āra vidē ir progresīvākas un viņi labprāt organizē dabaszinību stundas ārā, bet ir daudzi apstākļi, kas to apgrūtina, kā piemēram, lielais skolēnu skaits, noteikumu neievērošana, jo skolotājs ir viens un viņam ir grūti vadīt dabaszinību stundu āra vidē 30 skolēniem, noturot viņu uzmanību no apkārt esošajām lietām. Kā priekšlikumu noteikti var minēt to, ka skolotājam klasē ir jābūt arī skolotāja palīgam, kurš palīdz organizēt un novadīt dabaszinību stundas āra vidē pirmās klases skolēniem jēgpilni, sekmējot skolēnu pašvadītas mācīšanās iemaņas. Darba kopējais apjoms 75. lpp., darbu ilustrē 10 attēli, 7 tabulas, izmantoti – 54 avoti latviešu un angļu valodās, darbs papildināts ar 8. pielikumiem. Atslēgvārdi: pašvadīta mācīšanās, daba, dabaszinību stunda, āra pedagoģija.  
dc.description.abstractThe author: Elīna Šilgale Topic of the work: ''Promoting self-directed learning for 1st grade students in the outdoor environment'' The purpose of the work: To find out pedagogical techniques for 1st grade students' self-directed learningPromoting science lessons in the outdoor environment. The theoretical part of the work, conclusions were analyzed about primary school students of their learning and self-directed learning skills and how well they coped with the assigned tasks in the outdoor environment to achieve the required result. Analyzed theoretical conclusions about the scope of learning of the outdoor pedagogy and nature science in the outdoor environment. In the research part of the work, 66 teacher questionnaire results were analyzed to understand the methods teachers promote for self-directed learning students in nature science in the outdoor environment, as well as to find out teacher thoughts about the organized science lessons in the outdoor environment and children self-teaching achievements. A pedagogical observation was taken in four 1st grade nature science lessons, as well as developed methodological material for The main conclusion of the work is that teachers admit, that nature science lessons in the outdoor environment are a lot more progressive and they would rather organize them outdoor, however, there is also a lot of circumstances that makes it difficult, like the massive amount of students, non-compliance with the rules, because it's difficult for one teacher to teach nature science to 30 students and hold their attention from the things around you in the outdoor environment. A proposal that I suggest is, that a teacher should have an assistant in the classroom, who can help to organize and conduct meaningful nature science lessons in the outdoor environment to promote students self-directed learning skills. The total valume of the work is 75 pages, the work is illustrated by 10 pictures, 7 tables, 54 sources were used in Latvian and English, the work is supplemented with 8 appendices. Keywords: self-directed learning, nature, nature science, outdoor pedagogical.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPašvadīta mācīšanās
dc.subjectDaba
dc.subjectDabaszinību stunda
dc.subjectĀra pedagoģija
dc.title1. klases skolēnu pašvadītas mācīšanās veicināšana dabaszinību apguvē āra vidē
dc.title.alternativePromoting self-directed learning for 1st grade students in the outdoor environment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record