Lasītprasmes sekmēšanas iespējas latviešu valodas stundās sākumskolā 3.klasē
Autor
Vītola, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba temats: Lasītprasmes sekmēšanas iespējas latviešu valodas stundās sākumskolā 3. klasē. Darba autore: Sigita Vītola Darba vadītāja: Mg. Paed., lektore Aija Kalve Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pētīt pedagoģiskās iespējas skolēnu lasītprasmes sekmēšanai. Darba aktualitāte: saskaņā ar pētījumos iegūtajiem datiem, darba aktualitāti nosaka, zemie lasītprasmes rādītāji, nepietiekamā lasītprasme. Regulāra skolēnu lasītprasmes vērtēšana, rezultātu analīze, kāda ir attīstības dinamika, ir svarīga tālākai prasmju pilnveidošanai, problēmu konstatācijai. Bakalaura darba teorētiskajā daļā, darba autore, pēta un analizē lasītprasmes jēdzienu dažādu autoru teorijās, vecumposma raksturojumu pētāmas problēmas kontekstā, lasītprasmes kvalitātes noteicošos kritērijus un rādītājus, pēc kuriem iespējams noteikt skolēnu lasītprasmes līmeni un pedagoģiskās iespējas lasītprasmes sekmēšanai. Bakalaura darba empīriskajā pētījuma daļā, darba autore, veic praktisko pētījumu, kurā apzināts skolēnu sākotnējais lasītprasmes līmenis reālā situācijā 3. klasē I semestra sākumā, organizē pedagoģisko izmēģinājuma darbu un veic atkārtoto skolēnu lasītprasmes līmeņa novērošanu pēc pedagoģiskā izmēģinājuma darba. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā pētījuma metode – literatūras analīze. 2.Empīriskā metode – intervija, pedagoģiskais novērojums, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, iegūto rezultātu analīze. Pedagoģiskajā pētījuma darbā, darba autore secina, ka motivējot, ieinteresējot skolēnus lasīt un pielietojot lasītprasmes sekmēšanai atbilstošus metodiskos paņēmienus reālajā situācijā, tika panākta skolēnu pozitīva lasītprasmes dinamika. Bakalaura darbam ir 2 nodaļas, 11 tabulas, 7 attēli, 11 pielikumi un 44 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: lasīšana, lasītprasmes kritēriji, lasītprasmes sekmēšana, lasīšana savam priekam. Title of the Bacelor’s theme: The Opportunities of Promote Reading Literacy in the Latvian Language Lessons in Primary School in 3rd Grade. Author of the work: Sigita Vitola Supervisor of the work: lecturer of the University of Latvia Mg. Paed. Aija Kalve The aim of the bachelor’s thesis is to theoretically substantiate and practically study the pedagogical possibilities to promote literacy in the Latvian language lessons in Primary school in 3rd grade. The topicality of the work: According to the data obtained in the research, the topicality of the work determines the low level of literacy rates, insufficient literacy skills. Regular assessment of pupils' literacy skills, analysis of the results, what is the dynamics of development, is important for further improvement of skills, identification of problems. In the theoretical part of the bachelor's thesis, the author researches and analyzes the concept of literacy in the theories of various authors, the characteristics of the age group in the context of the problem, the criteria and indicators for literacy quality and pedagogical possibilities for promoting literacy. In the empirical part of the bachelor’s thesis, the author conducts a practical study which identifies the initial level of pupils’ literacy skills in a real situation in the 3rd grade at the beginning of the 1 semester, organizes pedagogical work and conducts a repearted observation of pupils’ literacy level after a pedagogical work. Research methodology: 1. Theoretical research method - literature analysis. 2. Empirical research method - interview, pedagogical observation, pedagogical experimental work, analysis of the obtained results. In the work of pedagogical research, the author concludes that by motivating, interesting students to read and applying appropriate methodological techniques to promote literacy in the real situation, a positive dynamics of pupils' literacy was achieved. The bachelor's thesis has 2 chapters, 11 tables, 7 figures, 11 appendices and literature sources. Keywords: reading, literacy criteria, literacy promotion, reading for pleasure.