Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorKramzaka, Anaisa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:44Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85343
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57472
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore Anaisa Kramzaka. Darba tēma: 2-3 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veidošanās darbībās ar priekšmetiem. Darba mērķis: izpētīt 2–3 gadus vecu bērnu matemātiskās prasmes veidošanos, izmantojot darbības ar priekšmetiem. Darba teorētiskā daļa tika analizēta matemātikas pedagoģija, tās raksturojums un metodes. Tika izpētītas matemātisko prasmju attīstība pirmskolas vecumā, ņemot vērā 2-3 gadus vecu bērnu raksturojums. Teorētiskajā daļā tika apkopoti vairākas pedagoģijas, pedagogu, psihologu un profesoru atziņas par matemātikas pedagoģiju, tās metodēm un iespējām sekmēt bērnu matemātiskās darbības ar priekšmetiem dažādas ikdienas situācijās. Darbā tika izmantoti 27 literatūras avoti. Darbā tika izmantota teorētiskās pētīšanas metode un empīrisko datu vākšanas metode, izvirzīti uzdevumi. 1.Teorētiski analizēt matemātikas pedagoģiju un matemātiskās prasmes darbībās ar priekšmetiem pirmsskolā. 2.Raksturot 2-3 gadus vecu bērnu attīstību pētījuma aspektā. 3.Izzināt matemātikas metodes un paņēmienus darbībā ar priekšmetiem, bērnu attīstības sekmēšanai. 4.Izpētīt matemātisko prasmju veidošanos darbībās ar priekšmetiem par matemātiskas valodas jēdzienu sekmēšanu – “viens un daudz,” “priekšmetu skaits trīs apjomā”. 5.Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus. Pētījums balstījās uz to, lai izpētītu 2-3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju veidošanos darbībās ar priekšmetiem, attīstības novērtēšanai. Tika veikts empīriskais pētījums, kurā tika izmantotas vairākas pētījuma metodes (pedagoģiskais novērojums, izmēģinājuma darbība, pedagoģiskā darbība). Tika izvēlēti divi kritēriji 2-3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju veidošanai darbībās ar priekšmetiem attīstības novērtēšanai – atšķir jēdzienus viens un daudz un priekšmetus skaitu trīs apjomā. Pēc tam autore izstrādāja rotaļdarbības ar priekšmetiem, matemātisko spēju attīstīšanai. Tika veikta grupas bērniem matemātisko spēju novērtēšana pētījuma sākumā un dati fiksēti protokolā. Pēc tam autore veica pedagoģisko darbu izmantojot dažādas rotaļdarbības, lai sekmētu bērnu darbošanos ar priekšmetiem. Pēc kura tika veikta atkārtota grupas bērnu matemātisko prasmju novērtēšana pētījuma beigās un datu fiksēšana protokolā. Pēc tam tika veikta pētījuma rezultāta analīze un secinājumu izdarīšana. Darbā ir izpētīts un ar kritēriju uzdevumiem ir pierādīts ka darbības ar priekšmetiem un pedagoģijas metodēm var attīstīt matemātiskās prasmes 2-3 gadus veciem bērniem. Darbs satur 57 lapas, 20 attēlus, 4 tabulas un 3 pielikumus.
dc.description.abstractQualification work author Anaisa Kramzaka. Theme of work: Development of mathematical skills of 2-3 year old children in activities with objects. Purpose of the work: to study the development of mathematical skills of 2-3 year old children using activities with objects. In the theoretical part of the work was analyzed mathematics pedagogy, its characteristics and methods. The development of mathematical skills in preschool age was studied, taking into account the characteristics of 2-3 year old children. The theoretical part summarized several findings of pedagogy, pedagogues, psychologists and professors about mathematical pedagogy, its methods and possibilities to promote children's mathematical activities with objects in various everyday situations. 27 literature sources were analyzed. The method of theoretical research and the method of empirical data collection were used in the work, tasks were set. 1.Theoretical analysis of mathematical pedagogy and mathematical skills in activities with preschool objects. 2.To describe the development of 2-3 year old children in study aspect. 3.To find out mathematical methods and techniques in working with subjects to promote children's development. 4.To explore the development of mathematical skills in activities with objects on the promotion of the concepts of mathematical language - “one and many,” “the number of subjects in the amount of three”. 5.Draw conclusions and proposals. The study was based on that, to explore of the development of mathematical skills of 2-3 year old children’s in activities with objects to assess development. An empirical study was conducted in which several research methods were used (pedagogical observation, experimental activity, pedagogical activity). Two criteria were chosen for the development of mathematical skills of 2-3 year old children in activities with assessment of the development of objects - one and many concepts are distinguished and the number of subjects is three. After that, the author developed games with objects to develop mathematical skills. The mathematical abilities of the group of children were evaluated at the beginning of the explore and the data were recorded in the protocol. After that, the author did pedagogical work using various play activities to promote children's activities with objects. After which the mathematical skills of the group children were re-evaluated at the end of the study and the data were recorded in the protocol. The research result was then analyzed and conclusions drawn. It is researched and demonstrated by the tasks that activities with objects and pedagogical methods can develop mathematical skills in 2-3 year old children. The work contains pages, 20 pictures, 4 tables and 3 attachments. Keywords: mathematics skills, pedagogy, activities with objects.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmatemātika
dc.subjectprasmes
dc.subjectdarbība
dc.subjectpriekšmetiem
dc.subjectpedagoģija
dc.title2-3 gadīgu bērnu matemātisko prasmju veidošanās darbībās ar priekšmetiem
dc.title.alternativeDevelopment of mathematical skills of 2-3 year old children in activities with objects
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record