Show simple item record

dc.contributor.advisorPorozovs, Juris
dc.contributor.authorLakša, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:49Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:49Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85428
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57509
dc.description.abstractSkolēna fiziskā, psihiskā un intelektuālā attīstība ir savstarpēji saistītas. Lai labāk veicinātu skolēnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem personības attīstību ir nepieciešams zināt sakarības starp organisma fiziskajiem un psihofizioloģiskajiem parametriem. Mērķis ir novērtēt 11-16 gadus vecu pusaudžu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem kustību un psihofizioloģiskās spējas, un izpētīt fizisko un psihofizioloģisko spēju kopsakarības. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi: 1.veikt zinātniskās literatūras izpēti un analīzi atbilstoši diplomdarba tematam; 2. novērtēt skolēnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem fiziskās spējas; 3.novērtēt skolēnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem psihofizioloģiskos parametrus; 4. izvērtēt fizisko un psihofizioloģisko parametru sakarības skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Praktiskajā daļā ir secināts, ka motorā attīstība un kognitīvā attīstība ir būtiski savstarpēji saistītas. Rezultāti pierāda, ka, jo vājāka ir fiziskā sagatavotība, jo zemāka ir kognitīvā uztvere, kas saistīta ar zemāku intelektuālo sniegumu, mācību procesā ir zemāka koncentrēšanās un darba spēju izturība, un dažādos vecumos skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem ir dažāda attieksme pret uzdevumu veikšanu, un arī paši skolēni ir dažādi. Iegūtie rezultāti liek domāt, ka neskatoties uz vieglu garīgas attīstības traucējumu, skolēni laika gaitā tomēr iemācas vairāk koncentrēties darbam. Pētījuma hipotēze: Skolēniem ar viegliem garīgiem attīstības traucējumiem vērojamas sakarības starp fiziskās attīstības rādītājiem, psihofizioloģiskajiem parametriem un attīstības traucējumu. Pētījumā izmantotās metodes: Teorētiskā-literatūras avotu analīze. Empīriskās: olielo kustību spēju novērtēšanas metode; opsihofizioloģisko parametru novērtēšanas metode; omatemātiskās un aprakstošās statistikas metodes.
dc.description.abstractThe physical, psychological and intellectual development of the students is connected to one another. In order to better promote the personality development of students with mild mental development disabilities, it is necessary to know the association between the physical and psychophysiological parameters of the body. The aim is to assess movement and psychophysiological capabilities of 11-16 year old adolescent with mild mental developmental disabilities, and to explore parameters between physical and psychophysiological related association. In order to achieve the target, the following objectives were tasks: 1. to research and analyse the theoretical literature of the theme of Diploma; 2. assess the physical capacity of students with mild mental development disabilitie; 3. Assess the psychophysiological parameters of students with mild mental development disabilities; 4. Assess the relationship between physical and psychophysiological parameters in students with the mild mental development disabilities; The practical part concludes that engine development and cognitive development are connected to one another. The results show that the physical capacity, the lower the cognitive perception on associated with lower intellectual performance, the lower concentration and strength of the workability in the learning process, and at different ages students with mild mental development disabilities have different attitudes to perform, and students themselves are different. The results suggest that, despite the mild mental development disabilities, students learn to focus more on work over time. Hypothesis of research: Students with mild mental development disabilities have observed associations between physical and psychophysiological parameters and development disabilities. The methods of research: The Theoretical- the analysis of literature; The Empirical : omethod forassesing capability of major motor movements; omethod four evaluating o psychophysiological parameters; omathematical and descriptive statistical analysis of data.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectskolēni
dc.subjectviegli garīgās attīstības traucējumi
dc.subjectfiziskās spējas
dc.subjectpsihofizioloģiskie parametri
dc.subjectmotoro kustību spēju novērtēšana ar BOT-2
dc.titleFizisko un psihofizioloģisko parametru sakarības 11-16 gadus veciem skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeAssociation between physical and psycchophysiological parametrs in 11-16 year old students with mild mental development disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record