Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Daiga
dc.contributor.authorBaumane, Margarita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:53Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85479
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57538
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: 5-6 gadus vecu bērnu kritiskās domāšanas prasmes veicināšana dabaszinātņu mācību procesā pirmsskolā. Autores darbā izvirzītais mērķis ir: noskaidrot vai izmantojot daudzveidīgas mācību metodes dabaszinātņu mācību jomā, tiks veicināta bērnu kritiskās domāšanas prasmes attīstība. Analizēt dažādu psihologu un pedagogu atziņas par 5-6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojumu, dažādu autoru atziņas par kritiskās domāšanas būtību un kritiskās domāšanas prasmes attīstību pirmsskolā, dabaszinātņu mācību procesu pirmsskolā, un tā dokumentāriem pamatiem. Pētījumā piedalījās 5-6 gadus veci bērni, pedagogs un pedagoga palīgs. Darba empīriskajā daļā autore praksē pielieto un pārbauda izvēlētās mācību metodes kritiskās domāšanas prasmes attīstības veicināšanai dabaszinātņu mācību procesā pirmsskolā. Nobeigumā ir izdarīts secinājums, ka kritiskās domāšanas prasmi dabaszinātņu mācību procesā veicina dabaszinātņu mācību jomā izmantotās mācību metodes, jo bērniem bija iespēja brīvi paust savu viedokli, analizēt, meklēt risinājumus problēmām, un tās pašiem novērst.
dc.description.abstractThe topic of the qualification paper: Promoting the development of critical thinking skills of 5-6 year old children during the pre-school science teaching process. The aim of the author's work is to find out if using different methods in the field of science education can promote the development of children's critical thinking skills. Analyze the findings of various psychologists and teachers on the characteristics of 5-6 year old children, the findings of various authors on the nature of critical thinking and the development of critical thinking skills in preschool and the science teaching process in preschool and its documentary foundations. 5-6 year old children, a teacher and a teacher's assistant participated in the study. As a result of the work, the author examines, which of them more effectively promotes the development of critical thinking skills in the preschool teaching process in the empirical part. In conclusion, the ability to think critically in the teaching process of natural sciences is more effectively promoted by experiment, because children have the opportunity to freely express their opinion, analyze, look for solutions to the problem and implement them themselves.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectKritiskā domāšana
dc.subjectPašvadīta darbība
dc.subjectRotaļnodarbība
dc.subjectEksperiments
dc.subjectNovērošana
dc.title5-6 gadus vecu bērnu kritiskās domāšanas prasmes veicināšana dabaszinātņu mācību procesā pirmsskolā
dc.title.alternativePromoting the development of critical thinking skills of 5-6 year old children during the pre-school science teaching process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record