Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorVītola, Agrita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:54Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85501
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57551
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “3 – 4 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā” izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt, kā vizuālajā mākslā pirmsskolā bagātināma 3 - 4 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredze. Tas sastāv no trim nodaļām. Pirmajā analizētas teorētiskās atziņas par radošo darbību un tās pieredzes uzkrāšanos un nosacījumiem 3–4 gadus veciem bērniem. Ir definēts radošums, nošķirta radošās darbības un procesa jēdzieni. Daļas izstrādē izmantotas tādu autoru atziņas kā D. Kalēja-Gasparoviča, R. Sternbergs, E. Torenss, V. Glăveanu & R. Beghetto, Dž. Hardmane u.c. Otrajā nodaļā ir raksturots vizuālās mākslas mācību saturs kompetenču pieeja, apkopoti metodiskie materiāli par vizuālās mākslas izmantošanu 3-4 gadus vecu bērnu radošumā attīstības veicināšanai. Trešajā nodaļā raksturota empīriskā pētījuma metodoloģija, īstenota 9 vizuālās mākslas aktivitātes, kas ļauj secināt, ka izmantotā metodika atbilst trīsgadīgu bērnu radošuma attīstības vajadzībām. Atbildot uz pētījuma jautājumu “Kā vizuālā māksla pirmsskolā bagātināma 3 - 4 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredze?”, tiek secināts, ka svarīgi piedāvāt bērniem brīvi eksperimentēt ar krāsām un zināmiem tehniskajiem paņēmieniem noteiktas tematiskās ieceres realizācijā. Apgūstot jaunu tehniku, svarīgi paredzēt daudzveidīgas variācijas, izvairoties no kāda vienota darbības principa uzspiešanas, tā kā trīs gadu vecumā svarīgākais ir radošais process.
dc.description.abstractThe qualification work “Enrichment of the experience of creative activity of 3-4-yearold children in visual arts in preschool” has been developed with the aim to theoretically and empirically study how the experience of creative activity of 3-4-year-old children has been enriched in visual arts classes in preschool. It consists of three chapters. The first one analyzes the theoretical findings about creative activity and the accumulation of its experience and conditions for 3-4-year-old children. Creativity is defined, the concepts of creative activity and process are separated. The findings of such authors as D. Kalej-Gasparovich, R. Sternberg, E. Torrens, V. Glăveanu & R. Beghetto, J. Hardmane et al. The second chapter describes the content of visual arts curriculum competences approach, summarizes methodological materials on the use of visual arts in the creativity of 3- 4-year-old children to promote development. The third chapter describes the methodology of the empirical research, implemented 9 visual arts activities, which allows us to conclude that the methodology used meets the creative development needs of three-year-old children. Answering the research question “How to enrich the creative activity experience of 3-4-year-old children in pre-school visual arts?”, It is concluded that it is important to offer children to freely experiment with colors and certain techniques in the realization of a certain thematic idea. When learning a new technique, it is important to anticipate a variety of variations, avoiding the imposition of a single operating principle, as the creative process is most important at the age of three.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectRadošums
dc.subjectRadošais process
dc.subjectVizuālā māksla
dc.subject3-4 gadus veci bērni
dc.subjectPirmsskolas pedagoģiskais process
dc.title3-4 gadu vecu bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā
dc.title.alternativeEnrichment of the experience of creative activity of 3-4 year old children in visual arts in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record