Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorMaļinovska, Nadežda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:55Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85508
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57554
dc.description.abstractDiplomdarba temats: Pašvadītas mācīšanās prasmes veicināšana sporta/āra nodarbībās 5 gadu vecuma bērniem Autore: Nadežda Maļinovska Diplomdarba zinātniskais vadītājs: Lektore, Mg.sc.edu Agita Klempere-Sipjagina Pētījuma mērķis ir teorētiski izzināt un empīriski izpētīt 5 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšanas iespējas sporta nodarbībās un āra aktivitātēs. Pētījums tika veikts Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē Nr.X. Darbā ir izskatīts pašvadītas mācīšanās prasmes praktiskais attīstības aspekts pirmsskolas vecuma bērniem sporta nodarbībās. Pašvadītas mācīšanās prasme ir viena no caurviju prasmēm, kas ir pirmsskolas izglītības obligātā satura pamats. Teorētiskajā daļā dotas pašvadītas mācīšanas prasmes definīcijas, kas ietver sevī daudz komponentes, tādus kā emociju pašregulāciju, savas uzvedības kontrole, prasme mērķtiecīgi darboties un plānot savu darbību. Tika apskatītas 5 gadīgu bērna attīstības īpatnības, augšanas un attīstības likumsakarības, fizisko aktivitāšu nozīme bērna attīstībā; pašvadītas mācīšanās iespējas šajā vecumposmā; un pirmsskolas izglītības skolotāja darbības ietekme uz pašvadītas mācīšanās prasmes veidošanos. Aplūkoti pētījumi, kas liecina par sporta aktivitāšu un kustību rotaļu aktivitāšu efektivitāti saistībā ar pašvadītas mācīšanās prasmes attīstību pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskais pētījums tika veikts viena bērnu grupiņā, kur ir 17 bērni. Empīriskajā pētījuma daļā tika piedāvātas sporta un kustību rotaļu aktivitātes, kas veicinās pašvadītas mācīšanās prasmes attīstību. Tika novadīti diagnostikas uzdevumi ar bērniem pētījuma sākumā un beigās, lai noskaidrotu veikta darba ar bērniem dinamiku un efektivitāti pašvadības un pašregulācijas prasmju attīstībās jomā. Iegūtie pētījuma rezultāti liecina, ka ar sporta un kustību rotaļu aktivitātēm var sekmēt pašvadītas mācīšanās prasmes attīstību.
dc.description.abstractThe title of the work: Promotion of self-directed learing skills in sport/outdooractivities for 5-year old children Author: Nadezda Malinovska Scientific head of work: Lector, Mg.sc.edu Agita Klempere-Sipjagina The aim of the work is to theoretically explore and empirically explore the possibilities for promoting self-directed learning of children aged 5 years in posrt and outdoor activities. The research was carried out at the Riga preschool Nr.X. The work looks at the practical development aspect of self-directed learning skills for pre-school children in sport. Self-directed learning is one of the skills, which is the basis for the mandatory content of pre-school education. The theoretic part provides definitions of self-directed learning skill, which include a large number of components, such as self-regulation of emotions, control of self-behaviour, the ability to target and plan their activities. There were discribed the characteristics of the development of 5 years old children, the regularity between growth and development, the importance of physical activities in the development of a child; self-directed learning opportunities in this age; and the impact of the activities of a pre-school education teacher on the development of self-directed learning skills. Studies were reviewed showing the effectiveness of sport and moving playing activities in relation to the development of self-directed learning skills in pre-school children. The empirical study was conducted in one group of 17 children. An empirical part of the study offered sporting and moving playing activities thet will contribute to the development of self-directed learning skills. Diagnostic tasks were conducted with children at the beginning and end of the study to identify the Dynamics and effectiveness of child-related work in self-management and self-regulatory skills developments. The results of the study show that sport and moving play activities can contribute to the development of self-directed learning skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.subjectsports
dc.subjectkustību rotaļas
dc.subject5 gadus vecs bērns
dc.titlePašvadītas mācīšanās prasmes veicināšana sporta/āra nodarbībās 5gadu vecuma bērniem
dc.title.alternativePromotion of self-directed learning skills in sports / outdoor activities for 5-year-old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record