Show simple item record

dc.contributor.advisorDreimane, Lana Frančeska
dc.contributor.authorVītola, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:55Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85510
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57555
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir veikt teorētisku un praktisku izpēti, lai iegūtu zinātniski pamatotas atbildes un praktiskus metodoloģiskus ieteikumus, kā attīstīt emociju regulācijas prasmes 5-6 gadus veciem bērniem, pielietojot apzinātības praksi. Darba teorētiskā daļa (1. un 2. nodaļa) ietver emociju regulācijas un apzinātības prakses pamatkoncepciju analīzi un jēdzienu izpēti. Papildus tam 5-6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojumu, psihologu un pedagogu atziņas par emociju regulāciju un sociāli emocionālo mācīšanos, kā arī apzinātības prakses integrēšanas iespējas mācīšanās procesā pirmsskolā, pielietojot apzinātības vingrinājumus. Lai noskaidrotu, kā apzinātības prakses integrēšana mācīšanās procesā veicina bērnu emociju regulācijas prasmju attīstīšanu, empīriskajā daļā (3. nodaļā) tika veiktas ekspertu intervijas, apzinātības nodarbību pedagoģiskā novērošana un pedagoģiskā intervence. Intervence ietvēra 6 apzinātības vingrinājumus, kuri tika integrēti mācīšanās procesā. Noslēgumā aprakstītie pētījuma rezultāti liecina, ka apzinātības prakses integrēšana 5-6 gadus vecu bērnu mācīšanās procesā, pielietojot atbilstošus vingrinājumus, veicina bērnu emociju regulācijas prasmju attīstību.
dc.description.abstractThe aim of the diploma thesis is to conduct a theoretical and practical study in order to provide scientifically grounded answers and practical metdhodological advice on how to promote emotion regulation skills for 5-6 year old children through application of mindfulness praxis. The theoretical part of the thesis (chapter 1 and 2) includes analysis of theories and description of core concepts of emotion regulation and mindfulness. Additionally development characteristics of 5-6 year old children, the findings of psychologists and teachers on emotion regulation and social-emotional learning, as well as possibilities of mindfulness praxis integration in preschool learning through seriess of exercises is explored. In order to identify ways how integration of mindfulness praxis in learning process promotes development of emotion regulation skills, expert intervews, pedagogical observation and pedagogical intervention were conducted, which is described in detail in the empirical part (chapter 3). Intervention included 6 mindfulness exercises that were integrated in the learning process. The results of the research, described in conclusion, reflect that the inclusion of mindfulness praxis in the learning process of 5-6 year old children, through application of relevant exercises, promotes their emotion self-regulation skill development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectemociju regulācijas prasmes
dc.subjectsociāli emocionālā mācīšanās
dc.subjectapzinātības prakse
dc.subjectmācīšanās process pirmsskolā
dc.titleEmociju regulācijas prasmju attīstīšana 5 - 6 gadus veciem bērniem, pielietojot apzinātības praksi mācīšanās procesā
dc.title.alternativeDevelopment of emotional regulation skills for 5 – 6 year old children through application of mindfulness praxis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record