Show simple item record

dc.contributor.advisorAizporiete, Ineta
dc.contributor.authorŠiļko, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:57Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85533
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57569
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Tautas pasaku loma 5-6 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanā” izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot vārdu krājuma paplašināšanas iespējas 5-6 gadus veciem bērniem ar tautas pasaku starpniecību. Darbs aptver 3 nodaļas, no tām divas pirmās ir teorētiska rakstura. Pirmā nodaļa veltīta vārdu krājuma jēdzienam, raksturoti vārdu krājuma paplašināšanas uzdevumi saskaņā ar pirmsskolas izglītības vadlīnijām un valodas mācību jomas saturu; raksturota 5-6 gadus vecu bērnu attīstība, nosakot svarīgākos aspektus, uz kuriem skolotājam būtu jābalstās, strādājot ar vārdu krājumu. Otrā nodaļa veltīta tautas pasaku izmantošanas paņēmieniem pirmskolas pedagoģiskajā procesā. Definēts tautas pasakas jēdziens un noteikta to galvenā vērtība salīdzinājumā ar citiem literārajiem darbiem, ir aplūkoti metodiskie paņēmieni, kā mūsdienu pirmskolas pedagoģiskajā procesā strādāt ar tautas pasaku tekstu. Trešajā daļā sniegts pārskats par empīrisko pētījumu, kurā piedāvāts pedagoģiskais plāns, kas aptver 8 krievu tautas pasakas. Analizēti tādi vārdu krājuma rādītāji, kā bērna prasme iesaistīties sarunā pēc pasakas teksta, uzmanības pievēršana nezināmo vārdu nozīmēm, tēlainu izteicienu, salīdzinājumu lietojums un vārdu darināšana ar izskaņām. Par pamata tehnoloģiju pasaka lasīšanā izmantot interaktīvās lasīšanas metodika “CROWD”. Sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi “5-6 gadus veciem bērniem veiksmīgi tiks paplašināts vārdu krājums, ja skolotājs izmantos tautas pasaku interaktīvās lasīšanas pieeju, izskaidros bērniem nesaprotamās reālijas un nodrošinās tautas pasaku sižetu un leksikas praktisku pielietojumu dažādos bērnu darbības veidos”. Darba noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem. Darba apjoms: 55 lpp., ietver 5 attēlus, 6 tabulas, izmantota 51 literatūras vienība, pievienoti 2 pielikumi. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, 5-6 gadus veci bērni, tautas pasakas, interaktīva lasīšana, pirmsskolas pedagoģiskais process
dc.description.abstractThe qualification work “The role of folk tales in vocabulary expansion for 5-6 old children.” was designed to study and empirically justify the possibilities of expanding the vocabulary for 5-6-year-olds through folk fairy tales. The work covers Chapter 3, two of which are theoretical. The first chapter deals with the concept of the vocabulary, describes the objectives of expanding the vocabulary in accordance with the pre-primary education guidelines and the content of the language area; describes the development of 5-6-year-olds by identifying the most important aspects on which the teacher should be based when working on the vocabulary. The second chapter focuses on the methods of using folk fairy tales in the pedagogical process of pre-primary school. A defined concept of a folk fairy tale and a defined value compared to other literary works, looks at the methods of working with the texts of folk fairy tales in the teaching process of modern pre-school. The third part gives an overview of the empirical study, which offers a pedagogical plan covering the fairy tales of the 8 russian fairy tales . Analysis of the vocabulary figures, such as the ability of a child to engage in conversation after the words of a fairy tale, attention to the meanings of unknown words, the use of speculated expressions, comparisons, and the use of words with sounds. Use the interactive reading methodology “CROWD” in the reading of the basic technology. The results achieved allow you to confirm the hypothesis that “5-6-year-olds will successfully expand the vocabulary if a teacher uses reading interactivity using folk fairy tales to explain the practical application of Reality and folk fairy tales and vocabulary to children in different ways of child activity”. Recommendations for preschool teachers have been developed at the end of the work. Work page: 55 pages, contain 5 images, 6 tables, 51 literature items were used, 2 attachments added. Keywords: vocabulary, 5-6 old children, folk tales, interactive reading, pre-school pedagogical process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectVārdu krājums
dc.subject5-6 gadus veci bērni
dc.subjectTautas pasakas
dc.subjectInteraktīva lasīšana
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.titleTautas pasaku loma 5-6 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanā
dc.title.alternativeThe role of folk tales in vocabulary expansion for 5-6 old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record