Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māra
dc.contributor.authorDumina, Larisa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:58Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other85544
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57575
dc.description.abstractDarba nosaukums: „Radošās darbības veicināšana rokdarbu nodarbībās pirmsskolas izglītībā otrajā posmā”. Darba autore: Larisa Dumina Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed., asociētā profesore Māra Urdziņa-Deruma Darba saturs: ievads, divas daļas ar apakšnodaļām, nobeigums, izmantotās literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Darba apjoms ir 73 lappuses, 6 tabulas, 21 attēli, 55 literatūras avoti, 29 pielikumi. Pētījuma mērķis: izpētīt radošo darbības veicināšanas iespējas rokdarbu nodarbībās pirmsskolas izglītībā otrajā posmā. Diplomdarba ievaddaļā autore definē pētījuma pamatkategorijas: pētījuma mērķi, pētījuma priekšmetu, pētījuma objektu, pētījuma uzdevumus, pētījuma hipotēzi, pētījuma metodes, pētījuma bāzi. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, darba pirmajā – teorētiskajā daļā tiek pētīta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra par bērnu radošo darbību pirmsskolas izglītībā otrajā posmā. Darba otrajā – empīriskajā daļā iekļauta pētījuma norise, apkopoti un analizēti radošās darbības veicinošie faktori rokdarbu nodarbībās pirmsskolas izglītībā otrajā posmā. Pētījums tika veikts X pirmsskolas izglītības iestādē, kurā piedalījās 8 bērni vecumā no 4 līdz 5 gadiem, vecāki, skolotājas. Galvenie autori, uz kuriem diplomdarba izstrāde balstās: Albrehta, D., Batņa, V., Bebre, R., Briška, I, Geske, A., Grīnfelds, A., Golubina, V., Kalēja – Gasparoviča, D., Iljins., E., Karpova, Ā., Kalvāns, Ē., Lubarts, T., Puškarevs, I., Stangaine, I., Špona, A., Hibnere, V., Vigotskis, Ļ. u. c. Balstoties uz literatūras atlasi, autore veica pedagoģisko pētījumu par radošas darbības veicināšanu rokdarbu nodarbībās pirmsskolas otrajā posmā. Pētījumā tika pārbaudīta un apstiprināta izvirzītā hipotēze: Radošās darbības veicināšana rokdarbu nodarbībās pirmsskolas izglītībā otrajā posmā norit veiksmīgāk, ja: -tiek nodrošināta radošā mācību vide; -rokdarbu nodarbības ir regulāras; -bērniem tiek piedāvāti brīvai izvēlei daudzveidīgi rokdarbu materiāli; -netiek ierobežota bērna fantāzija; -bērniem ir laiks pabeigt darbu. Atslēgas vārdi: radošums, radoša darbība, rokdarbu nodarbības, pirmsskolas izglītība, pirmsskolas izglītības otrais posms.
dc.description.abstractThe title of work: „Promotion of creative activity in handcraft classes in the second stage of pre-school education”. The author of work: Larisa Dumina The head of scientific work: Dr. paed., asociētā profesore Māra Urdziņa-Deruma Contents of research: introduction, two parts with subsections, The volume of work: introduction, two parts with subsections, conclusion, list of used literature and sources, and appendices comprise the thesis material. The work has 73 pages, 6 tables, 21 figures, 55 literature sources, 29 appendices. The study's goal is to look into the potential for encouraging creative activity in handicraft lessons in the second stage of pre-school education. The author identifies the key categories of research in the introductory section of the diploma thesis: research aims, research subject, research object, research tasks, research hypothesis, research techniques, and research base. In order to achieve the goal, the pedagogical - psychological literature on children's creative activity in the second stage of pre - school education is investigated in the first - theoretical portion of the work. The second - empirical section of the paper summarizes and analyses the characteristics that promote creative activity in handicraft lessons in the second stage of pre - school education. The study was carried out at X pre-school educational institution, which was attended by 8 children aged 4 to 5 years, as well as their parents and teachers. The following authors contributed to the development of the diploma thesis: Albrecht, D., Batna, V., Bebre, R., Brishka, I, Geske, A., Grnfelds, A., Golubina, V., Kalja - Gasparovia, D., Ilyin., E., Karpova, A., Kalvans, E., Lubarts, T., Pushkarev, I., Stangaine, I., Shpona, A., Hibnere, V., Vigotsky, L. The author conducted a pedagogical study on the promotion of creative activities in handicrafts in the second stage of preschool based on a selection of literature. The study tested and confirmed the hypothesis: Promoting creative activity in handicrafts in pre-school education in the second stage is more successful if: - a creative learning environment is provided; - handicraft classes are regular; - children are offered a variety of handicraft materials for free choice; - the child's imagination is not limited; - children have time to complete work. Keywords: creativity, creative activity, handicraft lessons, pre-school education, second stage of pre-school education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectradošā darbība
dc.subjectrokdarbu nodarbības
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.subjectpirmsskolas izglītības otrais posms
dc.titleRadošās darbības veicināšana rokdarbu nodarbībās pirmsskolas izglītībā otrajā posmā
dc.title.alternativePromotion of creative activity in handcraft classes in the second stage of pre-school education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record