Muzikālo rotaļu izmantošana adaptācijas sekmēšanai pirmsskolā bērniem vecumā no 1,5 – 3 gadiem
Author
Miķele, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma darbā apkopotas teorētiskās nostādnes par 1,5-3 gadus vecu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē, agrārā vecumposma attīstībā, īpatnībām novērota pētāmā bērnu grupā, tika izstrādāti kritēriji, pēc kuriem tika veikta novērošana, kā bērni adaptējas sešu nedēļu laikā, kā mainās viņu attieksme un sajūtas jaunajā vidē. Tiek izmantotas muzikālās rotaļas, lai veicinātu bērnu sekmīgo adaptācijas procesu. Darba rezultāti: •Atkārtotā muzikālo rotaļu novērojumā bērni jūtās daudz brīvāki, daudz drošāki un daudz kustīgāki. Šajā procesā ir attīstīta saskarsme starp bērnu un pedagogu un bērnam pret bērnu, šīs pieradums ir attīstījis adaptācijas procesu. The research summarizes the theoretical approach to the adaptation of 1.5 to 3-year-old children in a pre-school educational institution, the development of the early age group, the peculiarities observed in the study group of children, developed criteria for observing how children adapt within six weeks, how their attitudes and feelings change in the new environment. Musical games are used to promote the successful adaptation process of children. Results: •In repeated musical game observation children felt much freer, much safer and more mobile. In this process, communication between children and the teacher promoted adaptation of children in pre-school education institution.