Pirmsskolas un ģimenes mijiedarbība 2-3 gadīgu bērnu pašvadības prasmju attīstībai
Autor
Dukaļska, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Datum
2022Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Sākot ar 2018.gadu, Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenoja projektu “Kompetenču pieeja mācību saturā”, jeb Skola2030. Projekta mērķis ir izstrādāt, aprobēt, un ieviest Latvijas territorijā vispārējās izglītības saturu un jaunu kompetenču pieeju mācīšanai dažāda vecuma bērniem, kuras rezultātā izglītojamiem būtu pietiekami kvalificēti un sagatavoti dzīvei mūsdienās.Sabiedriba un tehnoloģijas strauji attīstījā un izglītības jomā bija nepieciešama reformācija. Mūsdienu pirmsskolas un īpaši vecāki koncentrējās vairāk uz rakstīt, lasīt un rēķināt prasmi, bet izglītības pētnieki, uzsvēra, ka bērnam jāattīsta pašvadītās mācīšanas prasmi, kurai Skola2030 projekta tika veltīta atsevišķa uzmanība. Pētnieks uzsvēra, ka tie bērni, kuriem tiek attīstītas pašvadītās mācīšanas prasmes ir vairāk attīstīta kognitīvā domāšana, tie jūtās pārliecinātāki par savā spējām, ir neatlaidīgāki darbā, vēlās un prot strādāt patstāvīgī un komandā un kopumā viņu rādītāji mācībās ir augstāki. Šajā darbā tiek aplūkota pašvadītās mācīšanas prasmju veicināšana ģimenē un pirmsskolā, kā arī tika pētīts kā mijiedarbība starp ģimeni un pirmsskolu, vai tās trūkums ietekmē bērna pašvadītās mācīšanas prasmes attīstību. Starting from 2018, the State Education Content Center (VISC) implemented the project Skola 2030. The aim of the project is to develop, test and implement in the territory of Latvia the content of general education and a new approach to teaching children of different ages, as a result of which learners would be sufficiently qualified and prepared for life today. Modern preschoolers and especially parents are focused more on literacy, but education researchers say that the child needed to develop self-directed teaching skills, to which the Skola2030 project paid special attention. Many researcher emphasized that children who develop self-directed teaching skills have more developed cognitive thinking, feel more confident in their abilities, are more persistent at work, are willing and able to work independently and in a team, and generally have higher learning outcomes. This qualification work examines the promotion of self-directed teaching skills in the family and pre-school, and examines how the interaction between the family and pre-school affects the development of a child's self-directed teaching skills.