Paplašinātās realitātes rīku izmantošana mārketingā komunikācijā ar auditoriju.
Author
Šleja, Baiba Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Paplašinātās realitātes rīku izmantošana mārketingā komunikācijā ar auditoriju” mērķis ir izvērtēt paplašinātās realitātes rīku ietekmi un to zemo izmantošanas aptveri mārketingā ceļā uz stimulētu patērētāju uzvedību pirkumu veikšanas procesā Latvijā un izvirzīt priekšlikumus galvenokārt mārketinga jomā strādājošajiem paplašinātās realitātes rīku izmantošanai uzņēmējdarbībā. Pētījuma hipotēze tika apstiprināta un secināts, ka Latvijā ir sasniedzams paplašinātās realitātes attīstības potenciāls, tomēr rīku sniegtā vērtība un uzņēmēju resursu un izpratnes trūkums rada šķēršļus patērētāju pieredzei, lai tehnoloģiju akceptētu. Darbs sastāv no 4 nodaļām. 1. nodaļā tiek aplūkotas realitātes teoriju vispārīgās atšķirības. 2. nodaļā tiek apskatīts patērētāju pirkšanas lēmuma process paplašinātās realitātes šķērsgriezumā. 3. nodaļā aplūkota paplašinātās realitātes rīku izmantošanas praktiskā pieredze starptautiskā un Latvijas tirgū. 4. nodaļā analizēti ekspertu un Y paaudzes aptaujas rezultāti. Darba sastāv no 94 lappusēm, 5 tabulām, 28 attēliem, 30 pielikumiem un 86 literatūras avotiem. Izmantotas zemsvītras atsauces. The aim of the master's thesis “Use of augmented reality tools in marketing communication with the audience” is to evaluate the impact of augmented reality tools and their low use in marketing towards stimulated consumer behavior in the decision-making process in Latvia and make suggestions mainly to marketing professionals for the use of augmented reality tools in business. The research hypothesis was confirmed and concluded that the potential for the development of augmented reality is achievable in Latvia, however, the value provided by the tools and the lack of resources and understanding of entrepreneurs create obstacles for the consumer experience to accept the technology. The work consists of 4 chapters. Chapter 1 discusses the general differences between reality theories. Chapter 2 examines the consumer purchase decision process in cross-section of augmented reality. Chapter 3 analyzes the practical experience of using augmented reality tools in the international and Latvian market. Chapter 4 analyzes the results of the expert and Generation Y survey. The work consists of 94 pages, 5 tables, 28 figures, 30 appendices and 86 literature sources. Footnotes used. Keywords: augmented reality, marketing communication, consumer purchase decision making process, consumer behavior, hierarchy model of experience.