Show simple item record

dc.contributor.advisorKrievāns, Māris
dc.contributor.authorSalmiņa, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2022-06-22T01:02:37Z
dc.date.available2022-06-22T01:02:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88211
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59317
dc.description.abstractSalmiņa L. 2022. Morēnas nogulumu konsolidācijas sēšanās modelēšana dzelzceļa uzbērumiem. Maģistra darbs. Rīga, Latvijas Universitāte, Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte. 131 lpp. Maģistra darbā ir pētīta morēnas nogulumu konsolidācijas sēšanās zem dzelzceļa uzbēruma, kuru ietekmē gan grunts fizikālās īpašības, gan tās deformācijas īpašības, kad uz to tiek pielikts papildu spriegums. Mūsdienās daudz šādu pētījumu ir veikti lielākoties mālainām gruntīm, bet par glacigēnajām gruntīm to ir maz. Darbā tika iegūtas dažādas konsolidācijas koeficienta (cv) vērtības, pēc dažādām konsolidācijas koeficienta noteikšanas metodēm, kuras ievietojot Settle3 modelēšanas programmā deva dažādas grunts konsolidācijas sēšanās (Sc) vērtības. Rezultātā tika noskaidrots, ka pētījumā izmantotās konsolidācijas koeficienta noteikšanas metodes nav piemērotas visiem grunts tipiem, kā arī šāda veida grunts sēšanās modelēšana būtu jāveic arī pie dažādiem ģeoloģiskajiem apstākļiem. Grunts konsolidācijas sēšanās vērtības zem uzbēruma būtu jāturpina monitorēt arī pēc 90 dienām, jo atkarībā no grunts tipa mainās arī pilnīgas konsolidācijas laiks. Atslēgas vārdi: konsolidācijas koeficients, grunts sēšanās, pirmskonsolidācijas koeficients, spriegumi, oedometrs, Settle3.
dc.description.abstractSalmina L. 2022. Modelling consolidation settlement of till sediments for railway embankments. Master thesis. Riga, University of Latvia, Faculty of Geography and Earth Sciences. 131 pp. The consolidation settlement of till sediments under a railway embankment has been studied in the master’s thesis, which is affected by the physical properties of the soil and its deformation characteristics when additional stresses are applied to it. Nowadays, many such studies have been carried out on primarily clayey soils, but few on glaciogenic soils. Different consolidation coefficient values (cv) were obtained by different consolidation coefficient methods, which, when inserted into the Settle3 modelling software, gave different soil consolidation settlement values (Sc). As a result, it was found that the consolidation coefficient methods used in the study are not suitable for all soil types. This type of soil settlement modelling should also be carried out under different geological conditions. The settlement values of the soil consolidation under the embankment should continue to be monitored after 90 days, as the time for complete consolidation also varies depending on the soil type. Keywords: coefficient of consolidation, soil settlement, preconsolidation coefficient, stresses, oedometer, Settle3.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectĢeoloģija
dc.subjectkonsolidācijas koeficients
dc.subjectgrunts sēšanās
dc.subjectpirmskonsolidācijas koeficients
dc.subjectspriegumi
dc.subjectoedometrs
dc.titleMorēnas nogulumu konsolidācijas sēšanās modelēšana dzelzceļa uzbērumiem
dc.title.alternativeModelling consolidation settlement of till sediments for railway embankments
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record