dc.contributor.advisor | Lokmane, Ilze | |
dc.contributor.author | Līduma, Undīne | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T01:03:05Z | |
dc.date.available | 2022-06-28T01:03:05Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 90255 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/59660 | |
dc.description.abstract | Maģistra darba “Dzimtās valodas gramatikas apguve pirmsskolas vecumā” mērķis ir noskaidrot, kādas ir dzimtās valodas gramatikas apguves raksturīgākās iezīmes piecu līdz sešu gadu vecumā. Pētījumā analizētie bērnu runas ieraksti veikti vienā no Rīgas pirmsskolas izglītības iestādēm, iegūstot 8 stundu 8 minūšu un 27 sekunžu garu materiālu, kurā ietilpst saziņa ar 16 bērniem, tostarp diviem agrīna bilingvisma gadījumiem. Secināts, ka lielākā daļa dzimtās valodas gramatikas iezīmju pirmsskolas vecumā ir tuvas pieaugušo valodai, tomēr ir vērojamas nelielas atšķirības – ierobežots lietvārdu locījumu nozīmju un prievārdu lietojums, atšķirīga dažu darbības vārdu formu veidošana, kā arī nepilnīgas dialoga veidošanas prasmes. Bilingvālo bērnu latviešu valodas prasmes nedaudz atpaliek no monolingvālajiem bērniem. | |
dc.description.abstract | The aim of the master’s thesis “Acquisition of native language grammar by pre-schoolers” is to find out what are the most characteristic features of native language grammar acquisition at the age of five to six. The children’s speech recordings analysed in the study were made in one of the Riga pre-school educational institutions, obtaining 8 hours 8 minutes and 27 seconds of material, which includes communication with 16 children, including two cases of early bilingualism. It has been concluded that most of the grammar features of the native language at pre-school age are close to adult language, however, there are slight differences – limited use of noun inflectional meanings and prepositions, different formation of some verb forms, and incomplete dialogue skills. The Latvian language skills of bilingual children lag slightly behind those of monolingual children. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Filoloģija | |
dc.subject | bērnu valoda | |
dc.subject | morfoloģija | |
dc.subject | sintakse | |
dc.subject | agrīnais bilingvisms | |
dc.subject | komunikācija | |
dc.title | Dzimtās valodas gramatikas apguve pirmsskolas vecumā | |
dc.title.alternative | Acquisition of native language grammar by pre-schoolers | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |