Pārmaiņu vadība Ventspils vispārizglītojošajās izglītības iestādēs projekta “Skola 2030” ieviešanas kontekstā
Author
Pintere, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mihno, Linda
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienu pasaulē ikvienā organizācijā notiek pārmaiņas, tai skaitā arī izglītības iestādes. Pielāgojoties aktuālajiem izaicinājumiem, izglītības sistēmas mērķi mainās, kā rezultātā mainās arī mācību pieejas. 2016. gadā Latvijā uzsākta pāreja uz kompetencē balstītu mācību pieeju, kas paredz vienota mācību standarta izstrādi un starpdisciplināru caurviju prasmju padziļinātu apguvi. Šī maģistra darba mērķis ir novērtēt, ko Ventspils vispārizglītojošo skolu vadītāji ir darījuši, ieviešot pārmaiņas, un kā šīs pārmaiņu vadības metodes vērtē pedagogi. Pētījuma ietvaros intervēti 3 skolu direktori un aptaujāti 93 pedagogi. Pētījuma gaitā noskaidrots, ka skolās visbiežāk notikušas sarunas ar pedagogiem, sanāksmes un apmācības ārpus izglītības iestādes. Kā efektīvākās darbības skolotāji novērtē apmācības izglītības iestādēs, kam seko apmācības ārpus izglītības iestādes un sanāksmes. Skolu direktori norāda, ka sākotnēji ir novērojuši pedagogu pretestību, bet laika gaitā pretestība ir mazinājusies, un kā direktori, tā pedagogi norāda, ka jūt pārmaiņu pozitīvo ietekmi uz mācību darbu. In the modern world, all organisations experience changes, including educational institutions. The goals of the educational system and thus the teaching methods change to adapt to new challenges. In 2016, Latvia started to transition to a competency-based approach, which established the need for in-depth learning of interdisciplinary transversal skills, and intended to develop a common educational standard. The aim of this master's thesis is to evaluate the transitional steps taken by the principals of Ventspils comprehensive schools, as well as to learn how the teachers evaluate this change management. During this study, 3 school principals were interviewed and 93 teachers were surveyed. Within the study it was found that the most common step taken was conversations with teachers, as well as meetings and training outside their educational institutions. Teachers indicate that the most effective action was training within their educational institution, followed by training elsewhere, and meetings. School principals indicate that the teachers were opposed to change at first, but over time the resistance has decreased. Principals and teachers as well as teachers have noticed positive changes during teaching.