4 – 5 gadīgu bērnu uzvedības grūtības grupā un tās pedagoģiskās korekcijas iespējas
Author
Žureviča, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma – 4 – 5 gadīgu bērnu uzvedības grūtības grupā un tās pedagoģiskās korekcijas iespējas. Darba autors – Laura Žureviča. Darba mērķis ir izpētīt 20 bērnu uzvedības grūtību izpausmes grupā un izstrādāt rekomendācijas šīs grupas pedagogiem to pedagoģiskajai korekcijai. Pētījuma objekts: uzvedības grūtības grupā Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām. Pirmajā daļā aplūkots un pētīts uzvedības grūtības jēdziens, pedagoģiskās uzvedības korekcijas metodes un to pielietojums pirmsskolas vidējā vecumposmā. Otrajā, empīriskajā daļā, veikts pētījums par bērnu uzvedības grūtībām grupā pirmsskolas izglītības vidējā vecumposmā. Pētījums veikts, izmantojot pedagoģisko novērošanu un eksperimentu, 20 pirmsskolas izglītības iestādes bērniem vecumā no 4 – 5 gadiem. Pētījuma rezultātā tika apstiprināta izvirzītā hipotēze - Pirmsskolas vecuma bērnu uzvedības grūtības var koriģēt, izmantojot pedagoģiskās uzvedības korekcijas metodes. Darbs sastāv no 41 lapas puses, 5 attēliem, 6 tabulām, 2 pielikumiem, izmantoti 22 literatūras avoti, izdarīti 23 secinājumi un izteikti 6 priekšlikumi. Atslēgas vārdi: uzvedība, uzvedības grūtības grupā, uzvedības grūtību pedagoģiskās korekcijas metodes, pirmsskola. Ierobežotā darba apjoma un laika dēļ pētījuma bāze ir neliela – 20 bērni, tāpēc darbs var kalpot par pamatu turpmāka pētījumu veikšanai, iekļaujot pētījumā vairāk bērnu un veicot pētījumu ilgākā laika periodā, kas pētījuma rezultātus padarītu pamatotākus. The subject of the qualification work – Behavioural problems of 4-5 years old children in the group and the possibility of its pedagogical correction. Author - Laura Žureviča. The aim of the work is to investigate the behaviour of 20 children in the group and to develop recommendations for the pedagogical adjustment of this group for educators. Subject of study: Behavioural problems in the test group. The qualification work consists of 2 parts. The first part deals with and studies the concept of behavioural difficulty, pedagogical behaviour correction methods and their use in the mid-childhood phase. In the second empirical part, a study has been carried out on the difficulty of child behaviour in the group in the middle age of pre-primary education. The study was conducted using pedagogical observation and experiment, 20 pre-school education institutions for children aged 4-5 years. The study confirmed the protruding hypothesis that the behavioural difficulties in children can be corrected using pedagogical behavioural correction methods. The work consists of 41 pages, 5 images, 6 tables, 2 annexes, 22 sources of literature, 23 conclusions and 6 proposals. Key words: behaviour, behavioural difficulties in the group, pedagogical correction methods for behavioural difficulties, preschool. Due to the limited size and time of work, the study base is limited to 20 children, so the work can serve as a basis for further studies, including more children in the study and conducting a study over a longer period that would make the results more reasonable.