Digitālās tehnoloģijas izmantošana prasmju apguvē matemātikas jomā 5 gadu vecumā
Author
Cerbule, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba “Digitālās tehnoloģijas izmantošana prasmju apguvē matemātikas jomā 5 gadu vecumā” uzdevums ir noskaidrot, kā jēgpilni izmantot digitālo tehnoloģiju jaunu zināšanu un prasmju apguvē matemātikas jomā, kā arī noskaidrot pirmsskolas pedagogu viedokli par digitālās tehnoloģijas izmantošanu mācību procesā. Lai būtu iespējams veikt pētījumu ar bērnu, tika veikta teorētiskās bāzes analīze, izmantojot Latvijas un ārvalstu pētnieku darbus, kas ļāva izvirzīt dažādus vērtēšanas kritērijus, kas tika izmantoti pētījumā ar bērnu. Pētījumā izmantotie uzdevumi ļāva secināt, ka digitālās tehnoloģijas izmantošana palīdz bērnam vieglāk apgūt jaunas zināšanas un prasmes. Savukārt pirmsskolas pedagogi digitālās tehnoloģijas izmantošanu vērtē skeptiski. The main task of the work “Use of digital technology for skills acquisition in the field of mathematics at 5 years of age” is to find out how to make meaningful use of digital technology in the acquisition of new knowledge and skills in the field of mathematics, as well as to find out the opinion of pre-school teachers on the use of digital technology to ensure the learning process. In order to be able to conduct a study with a child, an analysis of the theoretical basis was performed using the work of Latvian and foreign researchers, which allowed to set different evaluation criteria that were used in the study with a child. The tasks used in the research led to the conclusion that the use of digital technology helps the child to acquire new knowledge and skills more easily. Preschool teachers, on the other hand, are skeptical about the use of digital technology.