4 – 5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana rotaļdarbībā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Jablonska, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: “4 – 5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana rotaļdarbībā pirmsskolas izglītības iestādē” Kvalifikācijas darba autore: Līga Jablonska Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt saskarsmes veicināšanas iespējas rotaļdarbībā pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba apjoms: 48 lpp., 4 tabulas, 14 attēli, 6 pielikumi, izmantoti 33 literatūras avoti. Kvalifikācijas darbā ir analizēta pedagoģiski – psiholoģiskā literatūra par saskarsmi, saskarsmes prasmēs, raksturoti 4 – 5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmes, kā arī apkopotas zinātnieku atziņas par rotaļu un rotaļdarbības organizāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Veiktā praktiskā pētījuma ietvaros tika noteiktas bērnu sākotnējas saskarsmes prasmes, atlasītas un aprobētas sižeta lomu rotaļas, kas vērstas uz bēru saskarsmes veicināšanu, kā arī noteiktas bērnu saskarsmes prasmes pēc izmēģinājuma darbības. Tāpat tika veikta pirmsskolas skolotāju anketēšana, kura palīdzēja pareizi atlasīt rotaļas, ņemot vērā bērnu intereses. Analizējot kvalifikācijas darba materiālus, tika izdarīti secinājumi un izstrādāti rekomendācijas pirmsskolas skolotājiem par saskarsmes veicināšanu 4 - 5 gadus veciem bērniem rotaļdarbībā. Kvalifikācijas darba materiāli un izstrādātās rekomendācijas var būt praktiski izmantojami pirmsskolas izglītības iestādēs darbā ar 4 – 5 gadīgajiem bērniem. Atslēgas vārdi: saskarsme, saskarsmes prasmes, veicināšana, sižeta lomu rotaļa, rotaļdarbība. Topic of the qualification paper: “Promotion of communication skills og 4 – 5 year old children by means of play activities in pre-school educational institution”. Author of the qualification paper: Līga Jablonska The aim of the qualification work: to theoretically substantiate and practically test the possibilities of promoting communication in play activities in pre-school educational institution. Volume of the qualification work: 48 pages, 4 tables, 14 figures, 6 appendices, 33 literature sources were used. The qualification paper analyzes the pedagogical - psychological literature on communication, communication skills, describes the communication skills of 4-5 year old children, as well as summarizes the findings of scientists about the organization of play activities in a preschool educational institution. Within the framework of the conducted practical research, the children's initial communication skills were determined, plot role-playing games aimed at promoting funeral communication were selected and tested, as well as children's communication skills were determined after the pilot activity. A survey of pre-school teachers was also carried out, which helped to select the right games for children. Analyzing the qualification work materials, conclusions were made and recommendations were developed for pre-school teachers on the promotion of communication for 4-5 year old children in play activities. Qualification paper materials and developed recommendations can be practically used in pre-school educational institutions to work with 4-5 year old children. Keywords: communication, communication skills, promotion, story role play, play activities.