Kustību rotaļu izmantošana sociālo prasmju pilnveidei pagarinātās dienas grupā sākumskolā
Author
Kārkliņa, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Marta Kārkliņa Bakalaura darba temats: Kustību rotaļu izmantošana sociālo prasmju pilnveidei pagarinātās dienas grupā sākumskolā. Mērķis: Pētīt sākumskolas skolēnu sociālo prasmju pilnveidi pagarinātajā dienas grupā, izmantojot kustību rotaļas. Darba pirmajā daļā tiek noskaidrots sociālo prasmju un kustību rotaļu jēdziens un to nozīme. Darba autore apskata, dažādu autoru, atziņas, kas saistās ar sociālajām prasmēm, kustību rotaļām un to izmantošanas iespējām. Tiek analizēta sākumskolas vecuma bērnu attīstība, atbilstoši vecumposmam. Darba otrajā daļā tiek analizēta pagarinātās dienas grupas funkcija sākumskolā. Trešajā daļā tiek veikts pētījums, lai izprastu sākumskolas skolēnu sociālo prasmju līmeni, novērojot bērnus , pirms un pēc pedagoģiskā eksperimenta, dažādās ikdienas situācijās un apstākļos. Pētījuma beigās tiek secināts, ka sociālās prasmes uzlabojas, ja bērniem, pagarinātās dienas grupā, regulāri piedāvā kustību rotaļas. Darba lapaspušu skaits- 57, Attēlu skaits- 2, Tabulu skaits- 4, Pielikumu skaits- 4, Izmantoto literatūru skaits- 39. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, kustību rotaļas, pagarinātas dienas grupa, sākumskolas vecuma bērni. Author of the bachelor thesis: Marta Kārkliņa Topic of the bachelor thesis: Use of movement games for the development of social skills in the extended day group in primary school. Purpose: To study the development of social skills of primary school pupils in the extended day group, by using movement games. In the first part of the research the meaning of social skills and movement games is being clarified. The author of the research reviews quotes if different authors, which are related to social skills, movement games, and their usability. Development of primary school children is being analysed, according to their age group. In the second par to the work the function of the extended day group in primary school is being researched. In the third part of the work a study is being conducted, to understand the level of primary school children’s social abilities, by observing children, prior and after the academic experiment, in different circumstances and conditions. At the end of the study, it is being concluded, that social skills are improving, if children, in the extended day groups, movement games are offered on regular basis. The count of pages – 57, images - 2, tables- 4, attachments – 4, used literature – 39. Key words – social skills, movements games, extended day groups, primary school students.