5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes veicināšana pirmsskolā
Author
Gjurdžjana, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Svetlana Gjurdžjana Kvalifikācijas darba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu lasītprasmes veicināšana pirmsskolā Darba vadītāja: Asoc. prof. Ilze Briška Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā Pētījuma priekšmets: bērnu lasītprasme Pētījuma mērķis: Izpētīt vecāko pirmsskolas vecuma bērnu gatavības īpatnības lasīšanas apguvei, izveidot un empīriski pārbaudīt modeli (metodi) bērnu lasītprasmes sekmēšanai. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko literatūru un citus avotus par bērnu lasītprasmi un to veicināšanu pirmsskolas vecumā. 2.Pētīt uztveres, atmiņas, uzmanības, domāšanas un iztēles īpatnības 5-6 gadus veciem bērniem, kas nepieciešamas lasītprasmes sekmīgai apgūšanai. 3.Pētīt lasītprasmes veidošanā iesaistīto runas psihisko funkciju attīstības īpatnības. 4.Noteikt starp bērniem “riska grupu”, kuriem rodas grūtības lasīšanā. 5.Ņemot vērā konstatējošā eksperimenta datus, izstrādāt nodarbību ciklu lasītprasmes veicināšanai un pārbaudīt tās efektivitāti praksē. 6.Analizēt un apkopot pētījumā iegūtos rezultātus. 7.Izdarīt secinājumus. Teorētiskais pamatojums: Kvalifikācijas darba izstrādē izmantoti dažādi pētnieku darbi, kā arī praktiski veikts pētījums ar bērniem, mācot jaunas zināšanas, izmantojot pētījuma laikā izstrādāto metodiku un uzdevumus. Pētījuma empīriskajā daļā 5-6 gadus veca bērna izpēte, izmantojot pedagoģisko izmēģinājumdarbību, diagnostiku, novērošanu. Darbs sastāv no 3 nodaļām, 9 apakšnodaļām, 9 attēliem, 10 tabulām, 50 literatūras avotiem. Author: Svetlana Gjurdžjana Theme: Promoting reading skills for 5-6 year old children in preschool Supervisor: Asoc. Professor Ilze Briška Object of the Qualification Paper: pedagogycal process in preschool Subject of the Qualification Paper: 5-6 year old children reading skills The Objective of the Qualification Paper: Study the special reading behaviour of older pre-school children, develop and empirically test a model (method) for promoting children's reading skills. Tasks of the Qualification Paper: 1.Analyse pedagogical literature and other sources on children's reading skills and their promotion at pre-school age. 2.Study the peculiarities of perception, memory, attention, thinking and imaginations in children aged 5-6 needed to acquire reading skills successfully. 3.Study the specific features of the development of speech psychological functions involved in reading literacy. 4.Identify a “risk group” among children who have difficulty reading. 5.On the basys of observational experiment data, develop a cycle of lessons to promote reading skills and test its effectiveness in practice. 6.Analyse and summarize the results of the study. 7.To draw conclusions. Theoretical justification: The development of qualifications involves a variety of researchers' works, as well as a practical study with children, teaching new knowledge, using the methodologies and tasks developed during the study. In the empirical part of the study: Research of a 5-6-year-old child using pedagogical experiment operation, diagnostics, observation. The work consists of 3 chapters, 9 subdivisions, 9 pictures, 10 tables, 50 sources of literature.