Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Daiga
dc.contributor.authorJēgere, Ieva Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:15Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other87918
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60565
dc.description.abstractEkoloģiskā audzināšana ir temats, kurš mūsdienās kļuvis aizvien aktuālāks ne tikai skolas vecuma bērniem, bet arī tiem, kuri mācās pirmsskolas izglītības iestādēs. Primāri tiek vērsta uzmanība tam, lai bērna attieksme pret dabu un tās vērtībām būtu saudzējoša un vislabāk to iemācīt var āra nodarbībās tiešā saskarsmē ar dabu. Darba mērķis ir izpētīt ekoloģiskās audzināšanas iespējas dabas nodarbībās, tās nozīmību un aktualitāti pirmsskolas izglītības iestādēs. Lai šo mērķi sasniegtu autore izvirza sekojošus uzdevumus mērķa sasniegšanai: •Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par ekoloģisko audzināšanu un tās iespējām pirmsskolas vecuma bērniem; •Analizēt pedagoģisko literatūru par dabas nozīmi bērna attīstībā; •Noskaidrot kā tiek īstenota un realizēta ekoloģiskā audzināšana pirmsskolas izglītības iestādē aptaujājot pirmsskolas pedagogus; •Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Un tiek izmantotas sekojošas metodes: •Literatūras analīze; •Pedagogu aptauja; •Ekspertu viedokļa analīze; Apkopojot visu iegūto informāciju, autore nonāca pie galvenajiem secinājumiem, ka: 1. Ekoloģija ir pasaules mēroga problēma, kuru risinia ne tikai speciālisti, bet ilgtspējīgas vides saglabāšanas nolūkos par to runā arī pedagogi, pievēršot bērnus saudzīgas attieksmes pret dabu veicināšanai. 2.Ekoloģiskajai audzināšanai uzmanība jāpievērš jau agrā bērnībā, tai mērķtiecīgi jāvirzās cauri visai cilvēka dzīvei, sākot ar pirmajiem dzīves gadiem ģimenē un pirmsskolas izglītības iestādē bērnam jāsaņem informācija par pasauli, kurā dzīvojam, dabu un cilvēku saudzīgu attieksmi pret to. 3.Pedagogiem un vecākiem jāaudzina bērniem mīlestību pret dabu, spējas just dabas skaistumu, prasmi saudzīgi izturēties pret augiem un dzīvniekiem, tāpēc pirmsskolas izglītības mācību procesā ir nepieciešams iekļaut bērniem piemērotu darbību, kuras pamatā ir bērnu sadarbība ar dabu. Bakalaura darba struktūru veido anotācijas latviešu un angļu valodā, ievads, 3 nodaļas, secinājumi, literatūras saraksts un pielikumi. Kopējais darba apjoms 50 lappuses.
dc.description.abstractEcological education is a topic that has become more and more important nowadays not only for school-age children, but also for those who study in pre-school educational institutions. The primary focus is on ensuring that the child's attitude towards nature and its values is caring and can best be taught in outdoor activities in direct contact with nature. The aim of bachelor is to study the possibilities of ecological upbringing in nature classes, its significance and topicality in pre - school educational institutions. Author bring forward following tasks to reach this purpose: •To analyse pedagogical and psychological literature on ecological upbringing and its possibilities for preschool children; To analyze the pedagogical literature on the role of nature in the child's development; To find out how ecological upbringing is implemented and realized in a pre-school educational institution by interviewing pre-school teachers; Summarize and analyse the obtained results. The following methods are used: Literature analysis; Teacher survey; Analysis of expert opinion; Summarizing all the obtained information, the author came to the main conclusions that: 1. Ecology is a global problem that is being addressed not only by professionals but also by educators in order to preserve a sustainable environment, with a focus on promoting a child-friendly attitude towards nature. 2. Ecological upbringing must be paid attention to from an early age, it should move purposefully through the whole of a person's life, starting from the first years of life in the family and the child should receive information about the world in which we live, nature and people's caring attitude towards it. 3. Teachers and parents need to nurture children's love of nature, their ability to feel the beauty of nature, their ability to treat plants and animals with care, so it is necessary to include child-friendly activities in the pre-school education process based on children's interaction with nature. The structure of the bachelor work is build from annotation in Latvian and English, introduction, 3 chapters, conclusions, references and additions. Total amount of work is 50 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectEkoloģija
dc.subjectAudzināšana
dc.subjectDaba
dc.subjectBērns
dc.titleEkoloģiskā audzināšana dabas nodarbībās
dc.title.alternativeEnvironmental education in nature classes in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record