5-6 gadus vecu bērnu pašregulācijas prasmju attīstības iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Author
Mūrniece, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore ir Agnese Mūrniece. Darba nosaukums ir “5-6 gadus vecu bērnu pašregulācijas prasmju attīstības iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā”. Darba mērķis ir pētīt un izzināt 5-6 gadus vecu pirmsskolas bērnu pašregulācijas prasmju attīstības iespējas, veicot pedagoģisko izmēģinājuma darbību- vadot 10 rotaļnodarbības. Darbā veikta teorētiskā literatūras avotu analīze, tajā balstoties izveidots rotaļnodarbību plāns un pašregulācijas kritēriju novērojumu anketa. Veicot datu analīzi, secināts, ka izstrādāto rotaļnodarbību vadīšana pozitīvi ietekmē 5-6 gadus vecu bērnu pašregulācijas prasmes. Darbā izmantots 21 literatūras avots. Lappušu skaits: 32 Attēlu skaits: 2 Tabulu skaits: 3 Pielikumu skaits: 1 Atslēgas vārdi: pašregulācija, sociāli emocionālā mācīšanās (SEM), pirmsskola. Author is Agnese Mūrniece. Title is "Possibilities for the development of self-regulation skills of 5-6 years old children in the pedagogical process in preschool". The goal of this work is to develop self-regulation skills of 5-6 years old children, while performing a pedagogical pilot activity - leading 10 play lessons. The theoretical analysis of literature sources is done in the work, based on which a plan of play lessons and an observation questionnaire of self-regulation criteria are created. When analyzing the data, it was concluded that the participation at the developed lessons has a positive effect on the self-regulation skills of 5–6-year-old children. 21 literature sources are used in the work. Number of pages: 32 Number of pictures: 2 Number of tables: 3 Number of annexes: 1 Key words: self-regulation, social and emotional learning (SEL), preschool.