5-6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā
Author
Nazarenko, Deniss
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors - Deniss Nazarenko Darba vadītāja-Dr. Paed. Anna Līduma Kvalifikācijas darba temats: 5-6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā. Mērķis – pētīt 5-6 gadus vecuma bērnu sadarbības prasmes pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā Teorētiskajā daļā tika pētīta literatūra par pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritu un bērnu sadarbības prasmēm. Tika noskaidrots, ar kādām metodēm un paņēmieniem sekmēt 5-6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes. Empīriskajā pētījumā tika pētītas bērnu sadarbības prasmes pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā un analizēti iegūtie dati. Ir izstrādāti ieteikumi skolotājiem 5-6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai. Pētījumā tika secināts, ka sadarbība ir komunikācijas pamats, kas nodrošina pašrealizāciju mijiedarbības ar citiem cilvēkiem apstākļos, kas noved pie kopīgu mērķu un rezultātu sasniegšanas. Prasmju, noteikumu un normu veidošana mijiedarbībai ar vienaudžiem, ar vienaudžu grupu, ar pieaugušajiem ir viens no svarīgiem pirmsskolas vecuma bērnu izglītošanas aspektiem. Spēja efektīvi mijiedarboties un sadarboties ļaus bērniem efektīvi un ērti iekļūt jaunās komandās un pielāgoties skolai. Author of the qualification work - Deniss Nazarenko Supervisor-Dr. Paed. Anna Līduma The topic of the qualification work: promotion of cooperation skills of 5-6 year old children in the morning of a pre-school educational institution. Target - to study the cooperation skills of 5-6 year old children in the morning of a preschool educational institution In the theoretical part, the literature on pre-school education and children's collaboration skills was studied. It was found out which methods and techniques can be used to promote the collaboration skills of 5-6 year old children. The empirical study examined children's collaboration skills during the day of the pre-school education institution and analyzed the obtained data. Recommendations have been developed for teachers to promote the collaboration skills of 5-6 year old children. The study concluded that collaboration is the basis of communication, which ensures selfrealization in the conditions of interaction with other people, leading to the achievement of common goals and results. Developing skills, rules and norms for interaction with peers, with peer groups, with adults is one of the important aspects of pre-school education. The ability to interact and collaborate effectively will allow children to effectively and easily enter new teams and adapt to school.