Show simple item record

dc.contributor.advisorBaranova, Sanita
dc.contributor.authorStrika, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:23Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88587
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60617
dc.description.abstractDiplomdarba “Emociju nosaukšanas prasmes veicināšana 5 – 6 gadus veciem bērniem, izmantojot digitālās tehnoloģijas pirmsskolas izglītības iestādē” mērķis ir pētīt 5-6 gadus vecu bērnu emociju nosaukšanas prasmes veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot digitālās tehnoloģijas. Darba aktualitāte veidojas no pirmsskolas izglītības mācību programmā ietverto prasmju apguves nepieciešamības pirmsskolas vecuma bērniem – nosaukt savas emocijas un veicināt digitālās prasmes kā caurviju prasmes, kā arī no autores gūtās darba un prakšu pieredzes, kuru laikā netika novērota izpratne par emociju nosaukšanas prasmes nozīmi. Teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta literatūra par emocijas nosaukšanas būtību, 5 – 6 gadus vecu bērnu emociju nosaukšanas prasmēm, iespējām, kā var veicināt šīs prasmes pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; tika analizēta un pētīta literatūra par digitālo tehnoloģiju izmantošanas nozīmi emociju nosaukšanas prasmju attīstībā. Empīriskajā daļā veikta 20 bērnu novērošana, izmēģinājumdarbība, lai veicinātu emociju nosaukšanas prasmi, un aptauja Latvijas pirmsskolas izglītības skolotājiem. Diplomdarbs sastāv no 57 lapaspusēm, 3 nodaļām, 12 attēliem, 6 tabulām un 6 pielikumiem. Autore darba teorētiskajā daļā balstās uz šādiem pedagogu, psihologu, teorētiķu un praktiķu pedagoģijā autoru atziņām: Ē. Kalvāns, D. Kājiņa, I. Jurgena, Z. Rubene, K. Mārtinsone, G. Svence, D. M. Parizi Damiko (D. M. Parisi Damico), K. Minkemojere (C. Micemoyer), S. Vitkomba (S. Whitcomb) un citi. Atslēgvārdi: emociju nosaukšanas prasme, emocijas, digitālās tehnoloģijas, 5 – 6 gadus veci bērni, pirmsskolas izglītības iestāde, digitāli rīki, pirmsskolas skolotājs.
dc.description.abstractThe aim of the diploma paper “Promoting emotion - naming skills for 5-6-year-old children using digital technologies in a preschool education institution” is to study the possibilities for promoting the emotion-naming skills of 5-6-year-olds in a preschool education institution using digital technologies. The focus of the work stems from the need to acquire the skills of the latvian preschool education curriculum for preschool-age children – name your feelings and promote digital skills as transversal skills, and from the experience of work and practices acquired by the author – the importance of an emotion-naming skill was not observed and understood. The theoretical part studied and analyzed literature on the substance of naming emotion, the skills of naming the emotions of 5-6-year-olds, the possibilities for promoting these skills in the preschool pedagogical process; analysed and studied literature on the importance of using digital technologies in the development of emotion-naming skills. Observing 20 children in the empirical section, testing to promote emotion-naming skills, and survey for Latvian preschool teachers. The diploma consists of 57 pages, 3 chapters, 12 pictures, 6 tables and 6 attachments. The author of the theoretical part of the work shall be based on the following findings of teachers, psychologists, theorists, practitioners in pedagogy: Ē. Kalvāns, D. Kājiņa, I. Jurgena, Z. Rubene, K. Mārtinsone, G. Svence, D. M. Parisi Damico, C. Micemoyer S. Whitcomb and others. Keywords: emotion - naming skill, emotions, digital technologies, children 5-6 years old, preschool education institution, digital tools, preschool teacher.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectEmociju nosaukšanas prasme
dc.subjectemocijas
dc.subjectdigitālās tehnoloģijas
dc.subject5 - 6 gadus veci bērni
dc.subjectpirmsskolas izglītības iestāde
dc.titleEmociju nosaukšanas prasmes veicināšana 5-6 gadus veciem bērniem, izmantojot digitālās tehnoloģijas pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromoting emotion naming skills for 5-6-year-old children using digital technologies in a preschool education institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record