Skolēnu attieksme pret sporta stundām 5. un 9. klasē
Author
Mazitāns, Rihards
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Sporta izglītība skolās uzlabo ne tikai skolēnu esošo fizisko sagatavotību un veselību, bet arī palīdz jauniešiem labāk veikt un saprast fiziskās aktivitātes, tos pozitīvi ietekmējot visa mūža garumā. Vēl vairāk, sporta izglītība skolās sniedz tālāk nododamas zināšanas un prasmes, piemēram, prasmi darboties komandā un godīgumu, izkopj cieņu, ķermeņa un kopības apzināšanos, un sniedz vispārēju priekšstatu par „spēles noteikumiem”, ko skolēni viegli var pielietot citos mācību priekšmetos vai dzīves situācijās. Sporta izglītība ir obligāts mācību priekšmets sākumskolas un vidējās izglītības pirmā posma izglītības programmās. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt skolēnu pozitīvu attieksmi veicinošos faktorus attiecībā pret sporta stundām, un kā šos faktorus ietekmē klasesbiedri un skolotājs. Darba ietvaros tika veikta aptauja, kurā piedalījās divdesmit divi 5. klases skolēni un septiņpadsmit 9. klases skolēni. Skolēniem vajadzēja atbildēt uz dažādiem jautājumiem par viņu attieksmi un tās veicinošiem faktoriem saistībā ar sporta stundām savā skolā. Sport education in schools not only improves the physical fitness and health of pupils, but also helps young people to better carry out and understand physical activities, with a positive impact throughout their lives. Moreover, sport education in schools provides further transferable knowledge and skills, such as skills in teamwork and fairness, develops respect, awareness of body and community, and gives an overall picture of “rules of play” that can easily be applied by pupils to other subjects or situations of life. Sport education is a compulsory subject in primary and secondary education first-stage education programms. The purpose of the bachelor thesis is to explore the factors contributing to the positive treatment of students in relation to sporting hours, and how these factors are influenced by classmates and teachers. As part of the work, a survey was conducted involving twenty-two pupils in Class 5 and seventeen pupils in Class 9. Students had to answer a variety of questions about their attitudes and the factors behind them in terms of sporting hours at their school.