Show simple item record

dc.contributor.advisorLīne, Antra
dc.contributor.authorRubīna, Signe Jana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-07-06T01:04:28Z
dc.date.available2022-07-06T01:04:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other88927
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60658
dc.description.abstractBakalaura darbs izstrādāts izglītības vadības kontekstā vadības zinātnēs. Bakalaura darba mērķis ir pētīt izglītības iestādes vadības komandas lomu un uzdevumus jaunā mācību satura ieviešanā. Kompetenču pieejā balstīta mācību satura ieviešana tika uzsākta pakāpeniski ar 2018.gadu. Īstenojot kompetenču pieeju, tiek saglabāta mācību priekšmetu sistēma, nostiprinot sadarbību pedagogu starpā un pedagogu un vadības komandas starpā skolas līmenī mācību darba plānošanā un īstenošanā. Jaunā mācību satura īstenošanas trešajā gadā nav veikti apjomīgi un vispārīgi pētījumi par jaunā mācību satura ieviešanas rezultātiem un īstenošanas reālijām. Darba autore veic pētījumu par izglītības vadības komandas darbu skolā X, veicot aptauju un analizējot iegūtos datus. Darba izstrādē apkopoti dati no OECD veiktajiem pētījumiem par izglītības sistēmas trūkumiem un problēmām, kā arī izglītības iestāžu vadītājiem un to kompetencēm. Jaunā kompetencēs balstītā mācību satura ieviešanas process izglītības iestādēs ir cieši saistīts ar tiešajiem direktoru, direktoru vietnieku un metodiķu ikdienas pienākumiem. Pēc pirmā gada, kad jaunais saturs ieviests visās Latvijas izglītības iestādēs, tas tiek vērtēts dažādi- gan atzinīgi, gan arī kritizēts. Darba autore apskatīs ar kādiem izaicinājumiem saskaras izglītības iestāžu vadības komanda, kādu atbalstu skolotājiem tie sniedz un kā tiek vērtēts vadības komandu darbs. Darbs sastāv no 53 lapaspusēm, to starp 4 nodaļām, 3 shēmām un 8 tabulām, 3 attēliem, pielikumiem, 51 izmantotas literatūras vienības. Bakalaura darbā izmantojamās pētījuma metodes: teorētiskās: zinātniskās literatūras analīze un empīriskās: anketēšana un aprakstoša statistika.
dc.description.abstractThis Bachelor thesis has been made in context with educational management. It’s goal is to analyse team roles and goals in implementation of the new curriculum in educational institutions. The implementation of competencies based teaching material began gradually, in year 2018. By implementing competencies based approach, it should be noted that the existing system of school subjects remained unchanged, while the cooperation between pedagogues was bolstered as was planning and execution of work done by the teachers and administration team on a school level. On the third year after implementing the new teaching material model in educational institutions immense and thorough research is yet to be made on this topic. The author of this thesis thus sets out to conduct a research of educational management in school X, by surveying and later analysing the collected results. The implementation process of the new competence based teaching material is tightly intertwined with the everyday tasks of the school’s principal, deputy principal and the methodological branch of the institution. Therefore this analysis sets out to look at the challenges, which are encountered by the main administration of the educational institution, the type of support it provides to the academic staff whilst also examining how the work of management teams is being evaluated. This research consists of 53 pages, four chapters as well as 4 appendices, which 3 include schemes, 8 tables and 3 pictures. 51 relevant literature is also used in this research. Research methods used: theoretical: analysis of scientific literature and empirical: surveying and descriptive statistics.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectkompetences
dc.subjectpārmaiņas
dc.subjectvadības komanda
dc.subjectmācību saturs
dc.subjectefektivitāte
dc.titleIzglītības iestādes vadības komandas loma kompetenču satura ieviešanā
dc.title.alternativeThe role of managment team of the educational institution in the implemntation of the range of competencies
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record