• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mācību temata “Kā rotā kokmateriāla izstrādājumus” apguve dizainā un tehnoloģijās 7. klasei

Thumbnail
View/Open
299-89266-Laimite_Viesturs_vl21070.pdf (3.581Mb)
Author
Laimīte, Viesturs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Danne, Māris
Date
2022
Metadata
Show full item record
Abstract
No 2020.gada sākusies jaunās mācību programmas ieviešana visās skolās, skolotājiem ir pieejamas mācību priekšmetu paraugprogrammas, taču ir ierobežots metodisko materiālu daudzums, kā arī skolu tehniskais nodrošinājums. Skolotājiem pašiem jāizdomā, kā labāk mācīt jaunās tēmas, un nonākt pie sasniedzamajiem rezultātiem tēmās. Darba autors izvēlējies savā pieredzes darbā atspoguļot 7.klašu tēmas “Kā rotā kokmateriāla izstrādājumus” apguvi ar mērķi izveidot mācību saturam atbilstošu programmu. Mācību procesā iekļauta dizaina procesa posmu izmantošana. Darbs strukturēts 4 nodaļās: 1. Mācību procesa plānošana, 2. Mācību procesa organizēšana, 3. Vērtēšana mācību procesā, 4. Dalīšanās profesionālajā pieredzē. Visās nodaļās apskatīts arī teorētiskais un praktiskais pamatojums, pierādījumi, pašizvērtējums. Pētījums sastāv no 92 lappusēm, kurās ietilpst 2 diagrammas, 3 attēli un 9 pielikumi. Darbā izmantoti 15 literatūras avoti.
 
The implementation of the new curriculum in all schools has started in 2020, sample programs are available to teachers, but the amount of methodological materials is limited, as well as the technical provision of schools. Teachers need to think for themselves how to teach the new topics better and achieve the targeted goals. The author of the dissertation has chosen to reflect the planning, organization and evaluation of the study process of the 7th grade topic “How to decorate wooden products” with the aim to create a program corresponding to the study content. The work is structured in 4 chapters: 1. Planning of the study process, 2. Organization of the study process, 3. Evaluation in the study process, 4. Sharing professional experience. All chapters include theoretical and practical justifications, evidence and self assessment. The study consists of 92 pages, which includes 2 diagrams, 3 images and 9 appendices. 15 literature sources are used in the work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/60695
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV