Radošo nodarbību iespējas 3 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstībā
Author
Zviedre, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Aizporiete, Ineta
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Radošo nodarbību iespējas 3 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstībā Autors: Ineta Zviedre Zinātniskais darba vadītājs: Mg.paed. Ineta Aizporiete Darba mērķis: Izpētīt radošo nodarbību iespējas 3 gadus vecu bērnu sīkās motorikas attīstībā Atslēgvārdi: radošās nodarbības, 3 gadus veci bērni, sīkā motorika Darba apjoms: 53 lpp., 12 attēli, 10 tabulas, 32 avoti. Darba sastāvs: Ievads, 3 nodaļas. Kvalifikācijas darba pirmajā nodaļā tiek analizēta sīkās motorikas jēdziena būtība zinātniskās literatūras kontekstā, un 3 gadu vecuma specifika. Otrajā nodaļā tiek pētīta zinātniskā literatūra, kas raksturo iespējas 3 gadus vecu bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstības sekmēšanai, vadot radošas nodarbības (zīmēšana, veidošana, aplicēšana, darbs ar dabas materiāliem, radošas spēles, u.c.), kā arī izveidots empīriskā pētījuma plāns realizācijai Ogres pirmsskolas izglītības iestādē “X”, par pētījuma metodi izmantojot pedagoģisko novērošanu. Trešajā nodaļā tiek raksturots un analizēts empīriskais pētījums un tā rezultāti. Kvalifikācijas darba teorētiskā sadaļa galvenokārt balstīta tādu autoru kā A. Randoha, V. Golubina, I. Šternfelde, G. Svence, B. Frīndenberga, veiktajiem pētījumiem un atziņām. Possibilities of creative activities in fine motor skill development in 3 year olds Author: Ineta Zviedre Scientific supervisor: Ineta Aizporiete Aim of the work: To study the possibilities of creative activities in fine motor skill development in 3 year olds. Keywords: creative activities, 3 year olds, fine motor skills. Thesis consists of: 53 pages, 12 pictures, 10 tables, 32 references. Thesis compositon: Introduction, 2 chapters. The first chapter analyzes the concept of fine motor skill development in scientific literature, focusing on 3 year olds. In the second chapter research is done on scientific literature that characterizes resources and options of fine motor skill development in 3 year olds, by leading creative activities (drawing, painting, creative games, etc.) in the classroom. In the second chapter the empirical research plan is made, which will be implemented in pre-school “X”, using pedagogical observation as the main method. Third chapter introduces the empirical research, it’s results and analysis. The theoritical research is based mainly on scientific work and findings of A.Randoha, V.Golubina, I. Šternfelde, G. Svence and B.Frīdenberga.