Mācību ekskursija kā ārpustundas nodarbības metode vēstures satura apguvē 8. klasē
Author
Bērze, Anda Amanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Mācību ekskursija kā ārpusstundas nodarbības metode vēstures satura apguvē 8. klasē” mērķis ir analizēt mācību ekskursijas izmantošanas pedagoģiskās iespējas vēstures mācību satura veicināšanai temata “1905. gada revolūcijas cēloņi un sekas ” apguvē. Diplomdarba pētījumā tiek apskatītas un analizētas mācību metodes vēstures stundās pamatskolas vecuma posmā, pievēršot uzmanību un pielāgojot metodes pusaudžu vecumposma īpatnībām un vajadzībām. Pētījuma rezultātā izstrādāts ekskursijas maršruts, lai apgūtu tematu par 1905. gada revolūcija un tās norisi Siguldas novada Allažu pagastā, priekšmetā – Latvijas un Pasaules vēsture 8. klasei. Pētījuma rezultātā īstenota ekskursija pa izstrādāto maršrutu, analizēta metožu izvēle un rezultāti. Šis pētījums var palīdzēt pedagogiem sagatavot un īstenot mācību ekskursijas savā novadā, lai īstenotu “Skola 2030” mācību programmu 8. klasei Latvijas un Pasaules vēsturē. The title of the diploma thesis is “study tour/excursion for the 8th grade students as an extracurricular lesson in the content of history”. The purpose of the thesis is to research how does the method of excursion in pedagogy contributes the training content in a theme “Causes and consequences of the 1905 revolution”. The research of the diploma thesis examines and analysis the teaching methods in history lessons in the primary school age, paying attention and adapting the methods to the peculiarities and needs of the adolescent age. As a result of the research, an excursion route has been developed to master the topic of the 1905 revolution and its processes in Allaži Parish, Sigulda Region. As a result of the research, an excursion along the developed route was implemented, the choice of methods and results were analysed. This study can help teachers to prepare and implement study tours in their region as well as create “Skola 2030” teaching program for the 8th grade students in the subject of Latvian and world history.