4-5 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās kompetences sekmēšana iekļaujošā dienas ritā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Veldze, Helma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Helma Veldze Kvalifikācijas darba tēma: 4 – 5 gadus vecu bērnu sociāli emocionālās kompetences attīstības sekmēšana iekļaujošā dienas ritā pirmsskolas izglītības iestādē Darba mērķis: izpētīt zinātnisko literatūru par 4 – 5 gadus vecu bērnu emocionālo attīstību, sociāli emocionālās kompetences attīstības sekmēšanas iespējām. Noskaidroto praktiski pārbaudīt, turpmāk izmantot pedagoģiskajā procesā. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa: aprakstīta sociālās un emocionālās attīstības jomas nozīme cilvēka dzīvē, 4 -5 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības, sociāli emocionālās kompetences jēdziena skaidrojums, nozīme, kritēriji jomas attīstībai un atlasītās metodes. Empīriskā daļa: aprakstīts empīriskā pētījuma veikšanai nepieciešamās vērtēšanas jomas, grupas mikroklimata novērtējums pirms pētījuma uzsākšanas, pētījumā izmantoto metožu ieviešanas procesa izklāsts, grupas mikroklimata novērtējums noslēdzot pētījumu. Pētījuma veikšanai atlasīto metožu ieviešana noritēja veiksmīgi, grupas mikroklimats pēc pētījuma noslēgšanās kļuva mierīgāks un iekļaujošāks. Uzlabojās komunikācija visu grupā iesaistīto starpā. Uzlabojās sadarbība ar vecākiem, citiem speciālistiem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījums ir devis pamatu videi, kurā ikviens grupas bērns var drošā veidā apgūt savas emocijas, to vadīšanu, mācīties socializēties ar cieņu un iejūtīgi. Kvalifikācijas darba saturs: darba apjoms - 46. lpp., darbā iekļautas 2 tabulas, 18 literatūras avoti, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: sociālā attīstība, emocionālā attīstība, sociāli emocionālā kompetence, pirmsskola. Author of the work: Helma Veldze Subject: Promotion of social and emotional competence of 4 - 5 year old children in inclusive daily routine at preschool Aim: research scientific literature about 4 - 5 years old children emotional and social development, development encouraging methods of socio emotional competence. Test in practice methods found, apply them in pedagogical process. The qualification work consists of theoretical and empirical part. Theoretical part: description of social and emotional development importance in human life, development of 4 - 5 year old children; meaning, importance of socio emotional competence, criteria and methods for socio emotional competence development. Empirical part: description of necessary evaluation categories for empirical research, evaluation of group microclimate before research, recital about process of applied methods through research period, evaluation of group microclimate after research conclusion. Process of applying selected methods was successful, microclimate of group after conclusion of research became more peaceful and inclusive. Communication improved between everyone involved in group. Collaburation with parrents, other specialists at preschool institution was improved. Research has given basis for environment where every child can learn to understand their emotions, how to lead them, learn to socialize sensitively and with respect. Structure of the qualification work: number of pages - 46, containing 2 tables, 18 sources of literature, 1 attachement. Key words: social development, emotional development, socio emotional competence, preschool.