Show simple item record

dc.contributor.advisorKaļķe, Baiba
dc.contributor.authorKuzina, Krista
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:01:50Z
dc.date.available2022-12-10T02:01:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90767
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61393
dc.description.abstractDarba autors: Krista Kuzina Darba tēma: 5-6 gadus vecu bērnu dialogrunas sekmēšana ar tautas pasakām Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Assoc prof., Dr. paed. Baiba Kaļķe Kvalifikācijas darbā tiek pētīts kā sekmēt dialogrunu 5-6 gadus veciem bērniem, izmantojot tautas pasakas. Darba mērķis: Izpētīt, kā sekmēt dialogrunu 5-6 gadus veciem bērniem, izmantojot tautas pasakas. Darba uzdevumi: 1. Teorētiski izanalizēt 5-6 gadus vecu bērnu dialogrunas sekmēšanas iespējas ar tautas pasakām. 2. Izpētīt bērnu prasmes dialogrunā, izmantojot tautas pasakas. 3. Izvērtēt, kā 5-6 gadus vecu bērnu dialogrunas prasmes un iemaņas sekmē tautas pasakas. Darbs sastāv no trīs daļām. Tā pirmajā daļā tiek analizēti literatūras avoti un zinātniskie raksti. Otrajā daļā intervēti pedagogi un aptaujāti bērnu vecāki. Trešajā daļā empīriskā pētījuma norise un izmēģinājumdarbība. Rezultātā iegūts - Pirmsskolas vecuma bērns runātprasmi īsteno komunikācijā. Dialogruna ir viens no visizplatītākajiem veidiem, kā attīstīt saziņas prasmi, kā veicināt bērna prasmi sazināties ar vienaudžiem, vecākiem un pedagogiem. Darbība, par kuru zināms, ka tā optimāli atvieglo pilnvērtīgus dialogus gan mājās, gan agrīnās bērnības izglītības iestādēs, ir kopīga uz dialogu balstīta lasāmviela. Tieši ar tautas pasakām šīs prasmes attīstīt ir vieglāk, jo tās var izmantot dažādos veidos - rotaļās, mūzikas nodarbībās, ludziņās u.tml. Vecāki un pedagogi ir piemērs bērniem, kā savstarpēji sarunāties jeb veidot dialogu. Literatūras avotos lielākoties ir pieejama informācija, ka dialogrunu sekmē rotaļas. Arī tautas pasakas var izmantot rotaļās. Tautas pasakas veicina gan dialogrunas attīstību, gan personības attīstību. Darba apjoms ir 33 lappuses. Darbā izmantota 41 literatūras vienība un 1 pielikums. Atslēgas vārdi: dialogs, tautas pasakas, 5-6 gadus veci bērni, pedagogi, vecāki.
dc.description.abstractAuthor of the job: Krista Kuzina Theme: 5-6 year old children dialogue promotion through folktales. Kind of work: Job of qualification. Study programm: Preschool teacher. Scientific head of work: Assoc prof., Dr. paed. Baiba Kalke The qualification work examines how to promote dialogue for 5-6-year-olds using folk fairy tales. Job objective: Explore how to promote dialogue for 5-6-year-olds using folk fairy tales. Job tasks: 1. In theory, analyze the possibilities of promoting a 5-6-year-old child's dialogue with folk fairy tales. 2. Explore children's skills in a dialogue house using folk fairy tales. 3. Assess how the skills and skills of the 5-6-year-old children contribute to the fairy tales of the nation. The work consists of three parts. The first part of it analyses the sources of literature and scientific articles. The second part interviews educators and interviews children's parents. In the third part, the conduct and testing of the empirical study. Resulting - The pre-school child's speech skills are implemented in communication. Dialogue speech is one of the most common ways to develop communication skills to promote a child's ability to communicate with peers, parents and educators. The action known to optimally facilitate full-fledged dialogue in both home and early childhood facilities is a joint dialogue-based reading. It is with folk fairy tales that these skills are easier to develop because they can be used in different ways - in games, in music lessons, in plays etc. Parents and educators are an example of creating a dialogue. Literature sources mostly have access to information that the dialogue skills are developed by games, plays etc.. Folk fairy tales contribute to both the development of the dialogue skills and the development of personality. The size of the job is 33 pages. There are 41 sources of literature at work and 1 axes. Key words: spoken interaction, folk fairy tales, children 5-6 years old, educational staff, parents.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectdialogs
dc.subjecttautas pasakas
dc.subject5-6 gadus veci bērni
dc.subjectpedagogi
dc.subjectvecāki
dc.title5-6 gadus vecu bērnu dialogrunas sekmēšana ar tautas pasakām
dc.title.alternative5-6 year old children dialogue promotion through folktales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record