Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorKrēsliņa, Zanda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:01:51Z
dc.date.available2022-12-10T02:01:51Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90770
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61394
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma “4-5 gadīgu bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā” tika izvēlēta balstoties uz faktu, ka vizuālā māksla ir ļoti svarīga nodarbība pirmsskolas vecumā, jo tā veicina bērnu radošās spējas un rosina iztēli, tādējādi attīstot bērnus pašizteikšanās un pašizpausmes prasmes, kas būs svarīgas un nepieciešamas turpmākajā dzīvē visdažādākajās situācijās ne tikai saistībā ar mākslu.. Kvalifikācijas darba pirmā daļa ir teorētiskā daļa, kuras pirmajā nodaļā apskatīts, kas ir radošums un radošās darbības pieredze, kādi ir kritēriji, pēc kā to var noteikt un vērtēt, kas tos raksturo. Šajā nodaļā tiek pētīta literatūra un dažādu autoru atziņas saistībā ar radošumu. Teorētiskās daļas pirmās daļas otrajā nodaļā ir apskatīta bērnu attīstības psiholoģija dažādu autoru teorētiskajās atziņās. Tiek izvērtēta un apkopota informācija par bērnu attīstību 4-5 gadu vecumā. Kvalifikācijas darba otrās daļas pirmajā nodaļā tiek aplūkots mācību saturs pirmsskolā vizuālajā mākslā, bet otrajā daļā apkopota un aplūkota pedagoģiskā darbība, balstoties uz teorētiskajām atziņām un literatūru. Trešā nodaļa, kvalifikācijas darbā ir empīriskais pētījums, kurā anketēšanas un neformālas intervijas veidā tiek noskaidrots un pārbaudīts kā vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmējama radošās darbības pieredze. Kvalifikācijas darba autors: Zanda Krēsliņa Kvalifikācijas darba vadītājs: Doc. Dr. Paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Kvalifikācijas darba tēma: 4-5 gadīgu bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā vizuālajā mākslā pirmsskolā bagātināma bērnu radošo pieredze. Teorētiskā daļa: literatūras analizēšana Empīriskā daļa: rakstveida aptauja, neformāla intervija Atslēgas vārdi: radošums, radošā darbība, radošās darbības pieredze, vizuālā māksla, pirmsskola. Kvalifikācijas darba apjoms: 32 lappuses, 3 attēli, 5 tabulas, 1 pielikums un 28 izmantotās literatūras avoti
dc.description.abstractThe topic of the qualification work "Enriching the experience of creative activity of 4-5-year-old children in visual art in preschool" was chosen based on the fact that visual art is a very important lesson in preschool age, as it promotes children's creative abilities and stimulates imagination, thus developing children's self-expression and self-expression skills, which will be important and necessary in the future in a wide variety of situations, not only in connection with art. The first part of the qualification work is the theoretical part, the first chapter of which examines what creativity, and the experience of creative activity are, what are the criteria by which it can be determined and evaluated, what characterizes them. This chapter explores the literature and insights of various authors related to creativity. The second chapter of the first part deals with the theoretical insights of various authors in the psychology of children`s development. Information on the development of children at the age of 4-5 is evaluated and collected. The first chapter of the second part of the qualification work examines the content of the curriculum in preschool visual arts, while the second part summarizes and examines the pedagogical activity, based on theoretical knowledge and literature. The third chapter, the qualification work, is an empirical study, in which, in the form of questionnaires and informal interviews, it is clarified and tested how the experience of creative activity can be promoted in visual arts in preschool. Author of the work: Zanda Krēsliņa Supervisor: Doc. Dr. Paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Theme of the qualification paper: Enriching the creative experience of 4–5-year-old children in visual arts in preschool Objective of the study: learn how preschool teachers enrich children's creative experiences. Theoretical part: analysing the literature Empirical part: written survey, informal interview Keywords: creativity, creative activity, experience of creative activity, visual art, preschool. The volume of the qualification work: 32 pages, 3 figures, 5 tables, 1 appendix and 28 sources of literature used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectradošums
dc.subjectradošā darbība
dc.subjectradošās darbības pieredze
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectpirmsskola
dc.title4-5 gadīgu bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana vizuālajā mākslā pirmsskolā
dc.title.alternativeEnriching the creative experience of 4-5 year old children in visual arts in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record