4-5 gadus vecu bērnu patstāvības sekmēšana mākslinieciskajā darbībā
Author
Krūtaine, Modesta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: “4-5 gadus vecu bērnu patstāvības sekmēšana mākslinieciskajā darbībā.” Bakalaura darba autors: Modesta Krūtaine. Bakalaura darba vadītājs: docente, Dr.paed Dagnija Vigule. Darba mērķis ir pētīt patstāvības sekmēšanu, 4-5 gadus veciem bērniem, mākslinieciskajā darbībā. Atslēgas vārdi: Patstāvība, 4-5 gadus veci bērni, pirmsskola, mākslinieciskā darbība. Darbs sastāv no ievada, 2 daļām, secinājumiem, priekšlikumiem un pielikumiem. Darba pirmajā daļā autore aplūkoja un analizēja pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par 4-5 gadus vecu bērnu patstāvību, kā arī aplūkoja patstāvības sekmēšanu mākslinieciskajā darbībā. Darba otrajā nodaļā, tiek pētīta 4-5 gadus vecu bērnu patstāvība mākslinieciskajā darbībā un tās sekmēšanas iespējas. Ņemot vērā pētījumā iegūtos rezultātus, autore secina, ka hipotēze ir apstiprinājusies, 4-5 gadus vecu bērnu patstāvība tiek sekmēta, ja tiek nodrošināta piemērota vide bērnu darbībai, tiek piedāvāti jēgpilni uzdevumi, tiek atbalstītas bērnu intereses un vajadzības. Darbā izmantota novērošanas metode, izvirzīti 4 kritēriji bērna patstāvības izvērtēšanai, skolotājas un skolotāju palīgu anketēšana. Darbs sastāv no 51 lapaspusēm, 5 tabulām, 13 diagrammām, 17 attēliem, 4 pielikumiem, 33 izmantotiem literatūras avotiem. Title of the bachelor's work is "Encouragement of independence of 4-5-year-old children in artistic activities." Author of the Bachelor's work: Modesta Krūtaine. Supervisor of the bachelor's work: assistant professor, dr. paed Dagnija Vigule. The aim of the work is to study the promotion of independence in artistic activities of 4-5-year-old children. Key words: independence, 4-5-year-old children, preschool, artistic activity. The work consists of an introduction, 2 parts, conclusions, proposals and appendixes. In the first part of the work, the author looked at and analysed the findings of pedagogy and psychology scientists about the independence of 4-5-year-old children, and also looked at the promotion of independence in artistic activity. In the second chapter of the work, the independence of 4-5-year-old children in artistic activity and the possibilities of its promotion are studied. Taking into account the results of the research, the author concludes that the hypotheses has been confirmed that of 4-5-year-old children are promoted if appropriate environment for children's activities are ensured, meaningful tasks are offered, and children's interests and needs are supported. There is used the observation method in the work. For evaluating the child's independence 4 criteria are put forward, questionnaires of a teacher and teacher's assistants. The work consists of 51 pages, 5 tables, 13 diagrams, 17 pictures, 4 appendices, 33 used literature sources.