Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veicināšana spēlēs
Author
Kalēja, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veicināšana spēlēs Darba autors: Zane Kalēja Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanas iespējas spēlēs. Bakalaura darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Pirmajā daļā apkopota un analizēta zinātniskā un pedagoģiskā literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām, priekšnoteikumiem stāstītprasmes sekmēšanai, kā arī spēļu nozīmi pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darba otrajā daļā tiek veikts praktisks pētījums. Pētījuma sākumā veikta vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes novērtēšana. Pētījuma gaitā bērniem regulāri tiek piedāvātas mērķtiecīgi atlasītas spēles stāstītprasmes uzlabošanai. Pētījuma beigās veikta atkārtota novērtēšana, kurā konstatēts, ka bērnu stāstīšanas iemaņas ir uzlabojušās. Bakalaura darba apjoms: 72 lpp., tajā skaitā 3 tabulas, 22 attēli, 6 pielikumi, izmantoti 57 literatūras avoti. Bachelor thesis title: Development of storytelling skills of older pre-school children through games. Author of the work: Zane Kaleja Aim of the thesis: to analyse theory and research practical possibilities of the development of storytelling of the older pre-school children through games. The Bachelor’s thesis consists of 2 parts – the theoretical and the empirical. The first part of Bachelor thesis contains the analysis of theoretical and pedagogical literature about 5 - 6-year-old children development characteristics, preconditions of storytelling, and the significance of game at pre – school learning process. The second part of Bachelor thesis consists of the practical research. The storytelling skills of older pre – school children were evaluated at the beginning of the research. There were targeted selected games offered regularly to children for improving their storytelling skills during the research. The storytelling skills of the children involved in the research were re-evaluated in the final stage of the research. The results of the evaluation showed that the storytelling skills has become higher. Work volume: 72 pages, including 3 tables, 22 pictures, 6 appendixes, 57 sources of literature were used.