Stāstītprasmes veicināšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā
Author
Āboliņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: ,,Stāstītprasmes veicināšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā’’. Darba autore: Linda Āboliņa. Pētījuma mērķis: Pētīt bērnu stāstītprasmes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā ir izpētīti vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības un valodas apguves galvenie uzdevumi, apkopotas teorētiskās atziņas par valodas un runas jēdzienu skaidrojumiem, raksturota stāstītprasmes nozīme un literāro darbu funkcija bērnu runas attīstībā. Empīriskajā daļā ir veikts pētījums par stāstītprasmes veicināšanu vidējā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu iepazīšanas procesā. Diagrammās uzskatāmi attēloti bērnu stāstītprasmes rezultāti pētījuma sākumā un beigās, izvirzīti kritēriji, pārbaudīta bērnu stāstītprasmes pilnveidošanās pētījuma gaitā. Galvenie atslēgas vārdi: stāstītprasme, valoda, runa, literārie darbi Bakalaura darba apjoms: 70 lpp, 17 attēli, 5 tabulas, 3 pielikumi, 44 izmantotie literatūras avo The title of the work: "Promotion of storytelling in middle preschool children in the process of getting to know literary works". Author of the work: Linda Āboliņa. The aim of research: To study the development of children's storytelling skills in the process of getting to know literary works. The work consists of two parts: theoretical, empirical. In the theoretical part, the author has explored main tasks of the speech and language development of children of middle preschool age, collected theoretical knowledge about the different meanings of the concepts of language and speech, described the importance of storytelling and the function of literary works in the development of children's speech. In the empirical part, a study has been conducted on the promotion of storytelling skills in children of middle preschool age in the process of getting to know literary works. The diagrams clearly show the results of children's storytelling skills at the beginning and end of the study, set criteria, and demonstrate the improvement of children's storytelling skills during the study. Main keywords: storytelling, language, speech, literary works The paper contains: 70 pages, 17 pictures, 5 tables, 3 appendixes; 44 literature resources are used.