4-6 gadus vecu bērnu mācīšanās motivācijas sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā
Author
Rogovska, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis. Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt 4 – 6 gadīgu bērnu mācīšanās motivācijas sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tika analizētas pedagogu un psihologu atziņas par mācīšanās motivācijas veidošanos un tās būtību. Tika izzināts 4 – 6 gadus vecu bērnu personības īpatnības, pētāmās problēmas aspektā. Tika izzinātas un analizētas mācīšanās motivācijas veicinoši faktori un paņēmieni. Empīriskajā daļā tika aprakstītas izmantotās pētīšanas metodes. Veikta bērnu pedagoģiskā novērošana un novērtējums. Veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti. Empīriskā pētījuma beigās tika veikti secinājumi un izstrādāti ieteikumi. Purpose of work. To theoretically analyze and practically check the possibilities of promoting the learning motivation of 4-6-year-old children in the pedagogical process in preschool. The work consists of a theoretical part and an empirical study. In the theoretical part, the findings of pedagogues and psychologists about the formation of learning motivation and its nature were analyzed. The characteristics of the personality of 4-6- year-old children were explored in terms of the researched problem. Factors and techniques promoting learning motivation were learned and analyzed. The empirical part described the research methods used. Pedagogical observation and assessment of children was carried out. Pedagogical pilot activity was carried out, the obtained results were collected and analyzed. At the end of the empirical study, conclusions were drawn and recommendations were developed.