Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorBeļinska, Marika
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:02:05Z
dc.date.available2022-12-10T02:02:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90886
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61466
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “5 – 6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšana sociālo mācību jomā pirmsskolā” tika izvēlēta, pamatojoties uz problēmas aktualitāti, sadarbības prasmju veicināšana pirmsskolā sociālo mācību jomā. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt, kā veicināmas sadarbības prasmes sociālo mācību jomā pirmsskolā. Bakalaura darba teorētiskās daļas sākumā tiek aplūkotas sadarbības prasmes, to klasifikācija, sastāvdaļas, kā arī dažādu autoru viedokļi un atziņas par sadarbību. Tālāk tiek izzināti sadarbības pamatelementi, to nepieciešamība, kā arī sadarbības prasmju veicināšana sociālo mācību jomā pirmsskolā. Lai labāk izprastu šos procesus pirmsskolas vecākajā posmā, tiek apskatīti pirmsskolas 5 – 6 gadus vecu bērnu vispārīgais raksturojums, problēmas saistībā ar sadarbības prasmju veicināšanu. Teorētiskās daļas 2. nodaļā tiek apskatīta sociālo mācību joma pirmsskolā, mācību saturs un pedagoģiskā darbība. Tiek apzināti principi, kritēriji un metodes sadarbības prasmju veicināšanai sociālo mācību jomā pirmsskolā. Bakalaura darba 3. nodaļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums, kur tā pirmajā daļā tiek vērota un analizēta pašreizējā situācija saistībā ar bērnu un pedagogu sadarbības prasmēm sociālo mācību jomā pirmsskolā. Tiek izstrādāti kritēriji, pēc kuriem tiek vērtētas sadarbības prasmju veicināšana pirmsskolā, kā arī tie tiek pārbaudīti reālās darbībās. Empīriskā pērījuma otrajā daļā bērniem sadarbības prasmju veicināšanai tiek mērķtiecīgi izstrādātas trīs nodarbības – pētījuma sākumā, vidū un beigās. Tiek izveidota anonīma rakstveida anketa pedagogiem, lai apzinātu pedagogu viedokli par sadarbības prasmju veicināšanu sociālo mācību jomā pirmsskolā. Rezultāti apkopoti tabulā un attēlos, detalizēti izskaidroti secinājumos. Bakalaura darbā: 65 lpp., 8 tabulas, 14 attēli, 67 literatūras avoti, 3 pielikumi.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is "Promotion of cooperation skills of 5-6 year-old children in the field of social learning in preschool" was chosen based on the topicality of the problem, promotion of cooperation skills in preschool in the field of social learning. The aim of the work is to theoretically analyze and practically check how cooperation skills are promoted in the field of social learning in preschool. At the beginning of the theoretical part of the bachelor's thesis, cooperation skills, their classification, components, as well as the opinions and insights of various authors are discussed. Next, the basic elements of cooperation, its necessity, as well as the promotion of cooperation skills in the field of social learning in preschool are learned. In order, to better, understand these processes in the older preschool stage, the general characteristics of preschool 5-6 year-old children are examined in relation to the problems related to the promotion of cooperation skills. In the second chapter of the theoretical part, the field of social learning in preschool, learning content and pedagogical activities are discussed. Principles, criteria and methods for promoting cooperation skills in the field of social learning in preschool are identified. Chapter 3 of the bachelor's thesis describes the empirical study, where the first part observes and analyzes the current situation in relation to the cooperation skills of children and teachers in the field of social learning in preschool. Criteria are developed, according to which the promotion of cooperation skills in preschool is evaluated, and they are also tested in real activities. In the second part of the empirical study, three lessons are purposefully designed for the promotion of cooperation skills for children - at the beginning, middle and end of the study. An anonymous written questionnaire for pedagogues is created in order to find out the opinion of pedagogues on the promotion of cooperation skills in the field of social learning in preschool. The results are summarized in tables and figures, explained in detail in the conclusions. Bachelor thesis contains: 65 pages, 8 tables, 14 images, 67 literature sources, 3 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectSarunāties
dc.subjectSaprasties
dc.subjectDarīt kopā
dc.subjectUzklausīt
dc.subjectPagaidīt
dc.title5-6 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veicināšana sociālo mācību jomā pirmsskolā
dc.title.alternativePromotion of cooperation skills of 5-6 year old children in the field of social learning in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record