Uzmanības veicināšanas paņēmieni mācību procesā sākumskolas bērniem
Author
Lagzdiņa, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba pamatā ir tēma: “Uzmanības attīstības veicināšanas paņēmieni mācību procesā sākumskolas bērniem”. Darba autore: Aija Lagzdiņa. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. psych. Valentīna Romenkova. Darba apjoms: 71lpp, 13 tabulas, 5 attēli, ievads, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, izmantotās literatūras un avotu saraksts ar 41 vienībām latviešu, angļu un krievu valodā, secinājumi, ieteikumi, 7 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt sākumskolas bērnu uzmanības attīstības veicināšanas paņēmienus mācību procesā. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt un apkopot pedagoģiskās un psiholoģiskās teorētiskās atziņas par sākumskolas pedagoģisko procesu un uzmanības jēdzienu; 2. Aprakstīt sākumskolas vecuma bērnu uzmanības attīstības īpatnības; 3. Raksturot sākumskolas vecuma skolēnu uzmanības attīstības iezīmes izglītības aktivitātēs; 4. Izpētīt dažādu metožu un paņēmienu ietekmi uz uzmanības attīstību sākumskolas bērniem; 5. Apkopot un analizēt iegūtos datus, izstrādāt secinājumus un ieteikumus. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā – psiholoģiskās, pedagoģiskās un metodiskās literatūras analīze. 2.Empīriskās – bērnu pedagoģiskā novērošana, iegūto rezultātu apkopošana un analīze. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka bakalaura darbā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies. Darba rezultāti: sasniegts mērķis - pārbaudīta dažādu metožu un paņēmienu pielietošanas efektivitāte sākumskolas vecuma bērnu uzmanības attīstībā un noteikta pozitīva ietekme uz uzmanības attīstības veicināšanu. Atslēgas vārdi: uzmanība, uzmanības attīstība, uzmanības īpašības, uzmanības traucējumi, uzmanības vingrinājumi, didaktiskās spēles. Title: Techniques for promoting attention in the learning process for primary school children. Author: Aija Lagzdiņa Scientific supervisor of the work: Dr. psych. Valentina Romenkova The amount of work: 71 page, 13 tables, 5 images, introduction, 2 charpters with subsections, list of used literature and sources wich includes 41 units in Latvian, English and Russian language, conclusions, proposals, 7 appendices. The aim of the research: find out the methods of promoting the development of primary school children’s attention in the learning process theoretically and practically. The tasks of the research: 1.To analyse and summarize pedagogical and psychological theoretical knowledge about the pedagogical process of primary school and the concept of attention; 2.To describe the peculiarities of the development of attention of primary school children; 3.To characterise the development features of primary school age student’s attention in educational activities; 4.To explore the impact of different methods and techniques on the development of attention of primary school children; 5.To collect and analyse findings, work out conclusions and recommendations. The methods of the research: 1.Theoretical – analysis of psychological, pedagogical and methodological literature. 2.Empirical – educational monitoring of children, collection and analysis of results obtained. As a result of the research, it was concluded that the proposed hypothesis in the Bachelor’s work/these had been confirmed. The results of the work: goal achieved – the effectiveness of the use of different methods and techniques in the development of the attention of primary school children has been tested and a positive effect on the promotion of attention development has been determined. Key words: attention, development of attention, features of attention, attention disorder, attention exercises, didactic games.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Stratēģijas skolēnu uzmanības problēmu risināšanai angļu valodas stundās 8.klasē
Annuškāne, Elīna (Latvijas Universitāte, 2011)Slikta skolēnu uzvedība un uzmanības trūkums ir vispārrunātākās problēmas skolotāju vidū. Skolotājam tas ir izaicinošs un diezgan grūts uzdevums noturēt skolēnu uzmanību uz mācību procesu un panākt, ka viņi ir tajā iesaistīti. ... -
Uzmanības pievēršanas paņēmieni 11. klases skolēnu iesaistīšanai angļu valodas stundās
Ņikitina, Nataļja (Latvijas Universitāte, 2012)Autore izvēlējās diplomdarba tēmu „Uzmanības pievēršanas paņēmieni 11. klases skolnieku iesaistīšanai angļu valodas stundās”, balstoties uz personīgo pieredzi, strādājot ar jaunākiem skolēniem, un nepieciešamību piemērot ... -
Uzmanība un kontrastredze perifērijā
Greiziņš, Ansis (Latvijas Universitāte, 2009)Bakalaura darbā tiek pētīta uzmanības ietekme uz kontrastredzi perifērā redzē. Kā perifērās redzes stimuli tiek izmantatoti gabora režģi. Stimuli tiek novietoti dažādās tīklenes ekscentricitātēs 20○, 25○, 30○, 35○ ar dažādām ...