Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorZaļkalne, Imanta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-10T02:02:07Z
dc.date.available2022-12-10T02:02:07Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other90900
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61476
dc.description.abstractDarba autore - Imanta Zaļkalne Darba nosaukums – Fizisko aktivitāšu izmantošana 9-10 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšanai sporta un interešu nodarbībās sākumskolā Darba mērķis – teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt, kādas fiziskās aktivitātes sekmē 9-10 gadīgu bērnu sadarbības prasmes sporta un interešu nodarbībās sākumskolā Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas Teorētiskajā daļā analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par sadarbības prasmēm sākumskolā. Šajā nodaļā tiek aprakstīts sadarbības prasmju termina skaidrojums, sadarbības prasmju raksturojums sākumskolas periodā 9-10 gadus veciem bērniem un sadarbības prasmju attīstības iespējas fiziskajās aktivitātēs. Empīriskajā daļā pedagoģiskā izmēģinājuma darbībā ir pētītas un analizētas deviņus līdz desmit gadu vecu bērnu sadarbības prasmes veicināšana sporta un interešu nodarbībās sākumskolā. Šajā nodaļā tiek aprakstīts pētījuma plāns un izvēlēto metožu pamatojums, empīriskā pētījuma norise un veikta pētījuma iegūto rezultātu analīze. Empīriskā pētījumā novadītas intervijas ar klases audzinātāju, sporta skolotāju, interešu izglītības skolotāju un direktori. Novērota skolēnu sporta stundas un sporta skolotājas krosmintonā (interešu izglītība). Izmēģinājuma darbībā, tika izmantotas dažādas fiziskās aktivitātes un krosmintona spēles, kā rezultātā veikta iegūto rezultātu analīze. Tika izstrādāti uzdevumi sporta un interešu nodarbībām, kas veicina sadarbības prasmes pilnveidošu. Pētījumā iegūtie rezultāti apstiprināja, ka sadarbības prasmes var tikt pilnveidotas sporta un interešu nodarbībās sākumskolā, ja tiks ievērotas bērnu vecumposma īpatnības, skolotājs izmantos dažādus paņēmienus sadarbības prasmju veicināšanai un pilnveidošanai, bērns iesaistīsies daudzveidīgās fiziskajās aktivitātēs (rotaļās, uzdevumos, vingrinājumos u.c.), īstenojot sadarbību attiecību sistēmā “bērns - bērns”. Darba beigās autore izsaka secinājumus par pētījumā atklāto saistībā ar mērķi, izveidoti ieteikumi skolotājiem. Darba saturs: kopīgais lappušu skaits 75 lappuses, 5 pielikumi, 4 tabulas, 18 attēli, 61 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: fiziskās aktivitātes, sākumskolas pedagoģiskais process, sadarbības prasmes, sporta un interešu nodarbības.
dc.description.abstractAuthor of the work – Imanta Zaļkalne Title of the work – Use of physical activities to promote cooperation skills of 9–10-year-old children in sports and interest classes in primary school. Objective of work: to theoretically research and practically test what physical activities promote the cooperation skills of 9–10-year-old children in sports and interest classes in primary school. Bachelor's work consists of two parts - theoretical and empirical parts. The theoretical part analyzes the findings of pedagogy and psychology researchers on cooperation skills in primary school. This chapter describes the explanation of the term collaborative skills, the characteristics of collaborative skills in primary school children aged 9-10 and the opportunities for developing collaborative skills in physical activity. In the empirical part of the pedagogical trial, the promotion of cooperation skills of nine to ten-year-old children in sports and interest classes in primary school has been studied and analyzed. This chapter describes the research plan and the rationale for the chosen methods, the course of the empirical research and the analysis of the research results. Empirical research conducted interviews with the class teacher, sports teacher, interest education teacher and principal. Observed student sports lessons and sports teacher cross-country (interest education). In the experimental operation, various physical activities and cross-country games were used, resulting in an analysis of the results. Tasks were developed for sports and interest training that promote the development of cooperation skills. The results of the study confirmed that cooperation skills can be improved in sports and interest classes in primary school, if the characteristics of children's age are taken into account, the teacher will use different techniques to promote and improve cooperation skills, the child will engage in various physical activities (games, tasks, exercises, etc.). child-to-child relationship. At the end of the work, the author draws conclusions about the findings of the study, and makes recommendations for teachers. Content of work: total number of pages 75 pages, 5 annexes, 4 tables, 18 pictures, 61 literature and information sources. Keywords – physical activities, pedagogical process of primary school, cooperation skills, sports and interest lessons.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectsākumskolas pedagoģiskais process
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.subjectsporta un interešu nodarbības
dc.titleFizisko aktivitāšu izmantošana 9-10 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšanai sporta un interešu nodarbībās sākumskolā
dc.title.alternativeUse of physical activities to promote cooperation skills of 9–10-year-old children in sports and interest classes in primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record