dc.contributor.advisor | Kricka, Ilze | |
dc.contributor.author | Šulce, Inese | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2022-12-10T02:02:11Z | |
dc.date.available | 2022-12-10T02:02:11Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.other | 90940 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61496 | |
dc.description.abstract | Diplomdarbā apskatīta 3. klases skolēnu atmiņas attīstīšana mācību procesā mācīšanās efektivitātes paaugstināšanai. Darba autore, Inese Šulce, konstatējusi, ka konkrētā vecumposma skolēniem ilgtermiņa atmiņā nesaglabājas atsevišķa informācija. Skolēni nezina, ka ir iespēja informāciju iegaumēt un atsaukt atmiņā, izmantojot dažādus tehnikas paņēmienus. Lielajā darba dunā arī skolotāji aizmirst vai arī tiem nepietiek laika, lai savus izglītojamos iepazīstinātu ar dažādām atmiņas attīstīšanas iespējām. Izmantojot šīs atmiņas attīstīšanas tehnikas, svarīgi apzināt konkrētā vecumposma attīstības, atmiņas attīstības īpatnības. Ir izstrādāti dažādi mnemotehnikas paņēmieni, no kuriem dažus iespējams jau izmantot sākumskolas vecumposmā. Darba pirmajā daļā apskatīts atmiņas jēdziens, atmiņas veidi, procesi, atmiņas individuāli tipoloģiskās īpatnības, atmiņas attīstīšanas iespējas sākumskolā. Darba pētījuma daļā tiek pētīts vai atsevišķas atmiņas attīstīšanas metodes ietekmē konkrētās klases skolēnu atmiņu. Anketējot vecākus, apkopota informācija par mācīšanās metodēm mājas apstākļos. Veicot konkrētus uzdevumus, tiek apzināts un apkopots katra skolēna efektīvākais kanāls (vizuālais, dzirdes, kustību) informācijas saglabāšanai īstermiņa un vēlāk ilgtermiņa atmiņā. Mācību darba gaitā tiek pielietoti vairāk nekā iepriekš vizuālie atbalsta materiāli, lai novērotu, vai informācija efektīvāk un kvalitatīvāk saglabājusies atmiņā, ja tiek izmantots mnemotehnikas paņēmiens – palīgattēli. Darba beigās apkopoti secinājumi un ieteikumi atmiņas attīstīšanai 3. klases skolēniem. Bakalaura darbā ir: 63 lapaspuses; 13 attēli; 6 tabulas; 25 bibliogrāfiskie rādītāji; 3 pielikumi. | |
dc.description.abstract | The diploma thesis examines the development of memory of 3rd grade students in the learning process for increasing learning efficiency. The author of the work, Inese Sulce, found that students of a certain age do not retain separate information in their long-term memory. Students do not know that it is possible to memorize and recall information using various techniques. In the great rush of work, teachers also forget or do not have enough time to introduce their students to various memory development opportunities. When using these memory development techniques, it is important to recognize the peculiarities of the development and memory development of the specific age stage. Various mnemonic techniques have been developed, some of which can already be used in primary school age. The first part of the paper examines the concept of memory, types of memory, processes, individual typological features of memory, possibilities of memory development in primary school. The research part of the work examines whether certain methods of memory development affect the memory of students of a particular class. By surveying parents, information on learning methods at home was collected. When performing specific tasks, each student's most effective channel (visual, auditory, movement) for storing information in short-term and later long-term memory is identified and collected. In the course of the educational work, visual support materials are used more than before, in order to observe whether the information is more efficiently and qualitatively preserved in the memory, if the mnemonic technique - auxiliary images - is used. At the end of the paper, conclusions and recommendations for memory development for 3rd grade students are collected. Thesis contains: 63 pages; 13 images; 6 tables; bibliographic index is 25; 3 attachments | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Skolas pedagoģija | |
dc.subject | Atmiņa | |
dc.subject | Atmiņas attīstīšana | |
dc.subject | Sākumskolas vecumposms | |
dc.subject | Paņēmieni, kā trenēt atmiņu | |
dc.title | 3. klases skolēnu atmiņas attīstīšana mācību procesā mācīšanās efektivitātes paaugstināšanai | |
dc.title.alternative | The development of memory of 3rd grade students in the learning process for increasing learning efficiency | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |