Muzikālie darbības veidi 5-6 gadīgu bērnu radošuma veicināšanai pirmsskolā.
Author
Geguna, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: Muzikālie darbības veidi 5-6 gadīgu bērnu radošuma veicināšanai pirmsskolā. Autors: Liene Geguna. Bakalaura darba mērķis: teorētiski un praktiski noskaidrot, kā dažādi muzikālo darbību veidi ietekmē 5-6 gadīgu bērnu radošās spējas pirmsskolā. Darba teorētiskajā daļā aplūkots radošuma jēdziens dažādu autoru skaidrojumos un atziņās. Tā pat tiek aprakstīti arī tādi muzikālo darbību veidi kā muzikāli ritmiskās kustības, mūzikas klausīšanās, rotaļas ar dziedāšanu un skandēšana. Darba empīriskajā daļā aprakstīts pētījums par to, kā dažāda veida muzikālās darbības veicina 5-6 gadīgu bērnu radošās spējas pirmsskolā. Bakalaura darbs sastāv no 64 lapaspusēm. Darbā iekļauti 18 attēli, pievienotas 2 tabulas un 12 pielikumi, izmantoti 48 literatūras un informācijas avoti. Pētījuma gaitā tiek secināts, ka muzikāli ritmisko kustību, mūzikas klausīšanās, rotaļu ar dziedāšanu un skandēšanas izmantošana muzikālajās nodarbībās pirmsskolā būtiski veicina bērnu radošo spēju attīstīšanos. Atslēgas vārdi: radošums, mūzikas klausīšanās, muzikāli ritmiskās kustības, rotaļas ar dziedāšanu, skandēšana, pirmsskolas vecuma bērni. The theme of the Bachelor’s work: Musical activities for promoting the creativity of 5-6-year-old children in preschool. Author: Liene Geguna. The Bachelor’s work goal: to find out theoretically and practically how different types of musical activities affect the creative abilities of 5-6-year-old children in preschool. The theoretical part of this work includes definitions and characteristics of the creativity concept by various authors. It also describes such types of musical activities as musical rhythmic movements, listening to music, playing with singing and chanting. The empirical part describes the study of how various types of musical activities promotes the creative abilities of children 5-6 years old. The Bachelor’s work consists of 64 pages. The work includes 18 pictures, added 2 tables and 12 attachments, used 48 sources of literature and information. In the course of the research concludes that there is a significant contribution by the use of musical rhythmic movements, listening to music, playing with singing and chanting to the development of preschool children's creative abilities during musical lessons. Keywords: creativity, listening to music, musical rhythmic movements, games with singing, chanting, preschool children.