Fizisko prasmju pilnveide veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā 2 – 3 gadus jauniem bērniem
Author
Ivanovska, Jana Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Fizisko prasmju pilnveide veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā 2 – 3 gadus jauniem bērniem” autore ir Jana Marta Ivanovska. Darba mērķis ir noskaidrot pirmsskolēnu kustību prasmju pilnveides iespējas veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas pedagoģiskā procesa ietvaros, veicot ilgstošu novērojumu visa mācību gada griezumā par to, kā apzinātas un bērna spējām atbilstoši izvēlētas mācību metodes spēj pilnveidot pirmsskolēna fiziskās prasmes. Katru gadu bērni atnāk uz pirmsskolas izglītības iestādi ar arvien zemāka līmeņa fiziskajām prasmēm un spējām, skatoties uz visu grupu kopumā, kas liek aizdomāties par iespējamajiem cēloņiem – pāraprūpe ģimenē, moderno tehnoloģiju ienākšana ikdienas dzīvē, mazkustīgs dzīvesveids. Pētījums tika veikts viena mācību gada garumā pirmsskolas izglītības iestādē, novērojot un novērtējot bērna veselības un fizisko aktivitāšu mācību jomas sasniedzamos rezultātus mācību gada sākumā, kad bērns ir atnācis ar mājās apgūtajām prasmēm, un mācību gada beigās, kad visa mācību gada garumā mērķtiecīgi ir strādāts pie tā, lai uzlabotos iepriekš novērotie rezultāti. Mācību gada beigās tika novērota diezgan liela attīstība fizisko prasmju pilnveidē, kas liecina par to, ka izmantotās metodes – kustību rotaļas, šķēršļu joslas, kustību vingrinājumi ir palīdzējuši doties uz bērna fizisko prasmju pilnveidi. Protams, svarīgu lomu spēlē arī vide, kurā bērns ikdienā atrodas, kas ir pielāgota tā, lai bērns varētu darīt pēc iespējas vairāk pats – maksimāli viss ir bērnam pieejamā augstumā. Teorētiskā un empīriskā pētījuma analīzē ir apstiprinājusies izvirzītā hipotēze – bērniem notiks fizisko kustību prasmju pilnveide, ja veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas ietvaros tiks veikta bērnu sākotnējā fiziskās attīstības novērošana un atbilstošu kustību rotaļu, šķēršļu joslu un fizisko vingrinājumu ietveršana pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām un 8 apakšnodaļām, darba sastāvā iekļautas 7 tabulas un 2 attēli, bibliogrāfiskā saraksta 37 avotiem, 1 pielikuma. Darba kopējais apjoms 43 lpp. Author of the bachelor work “Improvement of physical skills in the field of health and physical activity education for children aged 2-3 years” is Jana Marta Ivanovska. The purpose of the work is to find out improvement of activities in the field os health and physical activity in the educational process making a long-term observation over the entire school year about how deliberate and according to the child's abilities chosen learning methods can improve the preschooler's physical skills. Looking at the whole group as a whole you can see that every year, children come to preschool educational institution with lower and lower level of physical skills and abilities, which makes you think about the possible causes - over-care in the family, entry of modern technologies into everyday life and sedentary lifestyle. The research was conducted during one school year in a preschool educational institution, observing and evaluating the child's health and physical activity results at the beginning of the school year, when the child has come with those skills he has learned at home, and at the end of the school year, when the whole school year teachers has been focused on how to improve the previously observed results. At the end of the school year pretty big development in the improvement of physical skills was observed, which shows that the used methods works such as movement games, obstacle courses, movement exercises – these has helped to improve the child's physical skills. Of course, the environment in which the child is on a daily basis also plays an important role, it is adapted in a way that the child can do as much as possible on his own - as much as possible, everything is at accessible height to the child. In the analysis of the theoretical and empirical research, the proposed hypothesis has been confirmed - children will improve their physical movement skills, if in the pedagogical process in the field of health and physical activity includes appropriate movement games, obstacle courses and physical exercises and will be assessment of child development.. The bachelor work thesis consists of 3 chapters and 8 subsections, includes 7 tables and 2 pictures, bibliographic list 37 sources, 1 attachment. Total amount of work – 43 p.