Iekšējās komunikācijas nodrošināšanas novērtējums Rīgas Valda Zālīša sākumskolā
Автор
Dzirkale, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līne, Antra
Дата
2022Metadata
Показать полную информациюАннотации
Latvijas Universitātes studentes Ilzes Dzirkales bakalaura darba “Iekšējās komunikācijas nodrošināšanas novērojums Rīgas Valda Zālīša sākumskolā” mērķis ir: pētīt iekšējo komunikāciju Rīgas Valda Zālīša sākumskolā. Bakalaura darbs sastāv no ievada, četrām daļām, secinājumiem un pielikuma. Bakalaura pirmajā daļa darba autore apraksta komunikācijas nozīmi, komunikācijas jēdziena skaidrojumu un komunikācijas mērķus. Bakalaura otrajā daļā apraksta komunikācijas nozīmi organizācijas darbā un starppersonu komunikācijas stilus organizācijas vadītāju darbā. Bakalaura trešajā daļā darba autore apraksta komunikāciju organizācijā un komunikācijas veidus. Veidojot bakalaura teorētisko daļu darba autore balstījās uz vairāku autoru atziņām, piemēram, Veinbergas S., Šmites A., Vongas K., Reņģes V., Terra Dž. u.c. autoru teorētiskām atziņām. Bakalaura darba ceturtā daļa ir empīriskais pētījums, kurā darba autore iepazinās ar pētījuma veikšanas metodiku. Darba autore analizē iegūtos datus no Rīgas Valda Zālīša sākumskolas skolotāju anketēšanas un intervijas ar skolas direktori. Bakalaura darba empīriskajā daļā tiek noskaidrots skolas pedagogu viedoklis par to, kā skolas vadība skolā nodrošina komunikācijas un informācijas apriti. Empīriskā pētījuma iegūtajā rezultātā darba autores izvirzītā hipotēze apstiprinājās: Efektīvu iekšējo komunikāciju var nodrošināt, ja: •Skolā tiek izveidota konkrēta informācijas aprites sistēma; •Tiek izmantoti dažādi komunikācijas veidi; •Skolas vadība pārliecinās un rūpējas par atgriezeniskās saites iegūšanu. Atslēgas vārdi: komunikācija, skolas vadība, informācijas aprite. Bakalaura darbs satur 65 lapaspuses, tajā ietverti 11 attēli, 1 tabula, 3 pielikumi. University of Latvia student Ilzes Dzirkales bachelors paper “Observation of Internal Communication in Rigas Valda Zālīša Primary School” aim is to study internal communication in Rīgas Valda Zālīša Primary School. The bachelor thesis consists of an introduction, four parts, conclusions, and an appendix. In the first part of the bachelor's paper author describes the meaning of communication, the explanation of the concept of communication, and the goals of communication. The second part of the bachelor's paper describes the importance of communication in the works of the organization and interpersonal communication styles in the work of the organization's leaders. In the third part of the bachelor's thesis, the author describes the organization of communication and the types of communication. The author of the bachelor's thesis was based on the findings of several authors, such as Veinberg S., Shmite A., Vonga K., Renge V., Terra J.et al. theoretical knowledge of the authors. The fourth part of the bachelor's thesis is an empirical study, in which the author got acquainted with the research methodology. The author analyzes the data obtained from the questionnaire of Riga Valdis Zālītis primary school teachers and interviews with the school principal. The empirical part of the bachelor's thesis clarifies the opinion of school teachers about how school management in the school ensures the flow of communication and information. As a result of the empirical research, the hypothesis put forward by the author of the work was confirmed: Effective internal communication can be ensured if: •A specific information flow system is created in the school; •Different types of communication are used; •The school management makes sure and takes care of getting feedback. Keywords: communication, school management, information flow. The bachelor's thesis contains 65 pages, contains 11 figures, 1 table, and 3 appendices.