Skolēnu pamatkompetenču veidošanās mūzikas stundās sākumskolā
Author
Pētersone, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
“Skolēnu pamatkompetneču veidošanās mūzikas stundās sākumskolā” šī tēma tika izvēlēta, izvērtējot mūzikas stundu problēmas, kā arī iesaistot pamatkompetenču veidošanās norisi mūzikas stundās. Mūzikas stundas tiek uztvertas par ļoti radošām un nepieciešamām, bet pašām mūzikas stundām netiek, tomēr, pievērsta pilnvērtīga uzmanība. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt kā notiek pamatkometenču veidošanās mūzikas stundās. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas galvenās pamatkompetences, to definējums, iedalījums, kā arī dažādu autoru viedokļi un atziņas par pamatkompetencēm. Tiek izpētītas pamatkompetenču sekmēšanās nozīmes un nepieciešamība. Darbā apskatīta skolēnu pamatkompetenču veidošanās iespējas mūzikas stundās sākumskolā, kā arī izvērtētas iespējas vērtēt muzikālās darbības. Aplūkoti uzdevumi, metodes un kritēriji, pēc kuriem būtu ieteicams vērtēt pamatkompetenču veidošanās līmeni mūzikas stundās sākumskolā. Empīriskais pētījums, kurā noskaidrota pašreizējā situācija, mūzikas stundās sākumskolā, saistībā ar pamatkompetenču veidošanos, izzinot skolēnu veiktos mūzikas uzdevumus. Tiek izstrādāti kritēriji, pēc kuriem būtu iespējams vērtēt pamatkompetenču veidošanos mūzikas stundās sākumskolā, kritēriji tiek pielietoti veicot izmēģinājuma darbību. Atkārtota empīriskā pētījumā tiek piedāvāti tie paši mūzikas uzdevumi un tiek vērtēti pēc jau iepriekš izstrādātajiem kritērijiem. Detalizēti aprakstīts katra skolēna darbības un salīdzināti rezultāti, lai pārbaudītu skolēnu pamatkompetenču veidošanās attīstības līmeni mūzikas stundās. In “formation of Scoreboards in music lessons in primary School,” this topic was selected by assessing the problems of music lessons, as well as by involving the development of basic competencies in music lessons. Music lessons are perceived as very creative and necessary, but the music lessons themselves are not, however, paid full attention. The work aims to theoretically analyze and practically test how basic textbooks are formed in music lessons. The theoretical part deals with key competences, their definition, their division, as well as the views and insights of different authors on key competences. The importance and necessity of the success of key competences are explored. The work reviews the possibilities for developing basic competencies of students in music lessons in primary school, as well as the possibilities for evaluating musical activities. Consideration is given to the tasks, methods and criteria by which it is recommended to assess the level of development of basic competences in music lessons at primary school. The empirical study, which examines the current situation, in music lessons at primary school, in relation to the development of basic competences in the knowledge of the music tasks performed by pupils. Criteria are being developed to assess the development of basic competences in music lessons at primary school, the criteria being applied in the context of a pilot activity. A repeated empirical study offers the same music tasks and is judged on criteria that have already been developed. Details the activities of each pupil and compares results to test the level of development of students' core competencies in music lessons.