Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorDzene, Elīza
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-12-14T02:01:36Z
dc.date.available2022-12-14T02:01:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.other91046
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/61570
dc.description.abstractDiploma darbs “3 – 4 gadus vecu bērnu pozitīvas disciplinēšanas paņēmieni pirmsskolā” ir izstrādāts, lai izprastu un izpētītu, kā efektīvāk attīstīt 3 – 4 gadus vecu bērnu pozitīvus disciplinēšanas paņēmienus ikdienā, kas palīdzētu ikdienas darbā ne tikai pedagogiem, bet arī vecākiem.. Bērniem, kam pozitīvi paņēmieni disciplinēšanai netiek izmantoti regulāri, mēdz būt neatbilstošas, kā arī negatīvas uzvedības izpausmes, tāpēc pedagogiem un vecākiem ir jāspēj būt atbalstošiem, kā arī zinošiem par 3 – 4 gadus vecu bērnu fizisko, emocionālo un sociālo attīstību. Diploma darba autore Elīza Dzene. Zinātniskā darba vadītāja Dr.psych., prof. Tija Zīriņa. Diploma darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt 3 - 4 gadus vecu bērnu pozitīvās disciplinēšanas paņēmienu izmantošanu pirmsskolā. Lai darba mērķis tiktu sasniegts, pirmajā daļā tiek analizētas dažādu autoru teorētiskās atziņas par 3 – 4 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarībām, bet otrajā daļā pētīta bērnu disciplinēšana. Trešajā daļā darba autore pēta pozitīvās disciplīnas stratēģiju izmantošanu un ieviešanu pirmsskolā, kā arī izveido izdales materiālu pozitīvai disciplīnai pirmsskolas vecuma bērnu vecākiem. Izpildot visus darba izvirzītos uzdevumus, tika sasniegts mērķis. Pētījuma novērojuma datu analīze ļauj secināt, ka pozitīvas disciplinēšanas paņēmienu izmantošana ir devusi uzlabojumus gan zēnu, gan meiteņu vidū. Diploma darba apjoms: 56 lappuses, tajās iekļautas 3 tabulas, 11 attēli, 5 pielikumi. Darbā izmantoti 33 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe diploma work on “Methods for positive discipline of children aged 3 to 4 years in the preschool” has been designed to help not only parents but also preschool educators to more effectively develop day to day positive disciplining techniques for children aged 3 – 4. Children who are not regularly disciplined could be inappropriate as well as negative, so educators and parents must be able to be supportive and knowledgeable about the physical, emotional and social development of 3 - 4 year olds. Author of diploma thesis is Elīza Dzene. Scientific supervisor of the diploma thesis is Dr.psych.,prof. Tija Zīriņa. The purpose of the diploma's work: to theoretically study and practically test the use of positive disciplining techniques for 3 to 4 year olds in preschool In order to achieve the objective of the work, the first chapter analyses the theoretical knowledge of various developmental aspects of children aged 3 to 4. Second chapter explores the concept of positive discipline for children. In third chapter, the author empirically studies the use of positive discipline strategies in preschool, and creates a handout for positive discipline for preschool age children’s parents. Completing all the tasks assigned by the diploma work achieved the goal. Analysis of study observational data lead to the conclusion that the use of positive disciplining techniques has led to improvements for both – boys and girls in the preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectDisciplīna
dc.subject3 - 4 gadus veci bērni
dc.subjectefektīvs
dc.subjectneefektīvs
dc.subjectpozitīvas disciplīnas paņēmieni
dc.title3 – 4 GADUS VECU BĒRNU POZITĪVAS DISCIPLINĒŠANAS PAŅĒMIENI PIRMSSKOLĀ
dc.title.alternativeMETHODS FOR POSITIVE DISCIPLINING OF CHILDREN AGED 3 TO 4 YEARS IN PRESCHOOL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record