Fonētisku fonemātisku traucējumu mazināšana 5-6 gadus veciem bērniem,izmantojot logoritmikas elementus
Author
Krievāne, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: “Fonētisku fonemātisku traucējumu mazināšana 5 – 6 gadus veciem bērniem, izmantojot logoritmikas elementus”. Darba autore: Laila Krievāne Darba vadītāja: Mg.paed. Egija Laganovska Pētījuma mērķis: Analizēt zinātnisko literatūru, veikt pētījumu par logoritmikas elementu izmantošanu fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanu 5 – 6 gadus veciem bērniem. Pētījuma struktūra: Diplomdarbs sastāv no divām anotācijām: latviešu un angļu valodā, ievada, teorētiskās daļas un pētījuma daļas un iegūto analīzes datiem, ieteikumi pedagogiem, pielikumiem. Pētījums veikts laika posmā no 2021. gada oktobra līdz 2022. gada maijam. Diplomdarbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Pētījuma teorētiskajā daļa balstās uz pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, analizēts 5 – 6 veci bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, pirmsskolas vecuma bērnu attīstība, bērnu runas un valodas traucējumu raksturojums, fonētisku traucējumu mazināšana ar logoritmikas elementu palīdzību. S. Tūbeles, B.Trīnītes, B. Brices, I. Miltiņas, G. Svences, Ļ.Vigotska, T. Volkovas, Ž. Piažē, Ņ. Meļņikovas (Мельникова). Tika izskatīti un analizēti 68. literatūras vienības. Darba saturs: 61 lapas, 5 attēli, 13 tabulas, 18 pielikumi, 68 izmantoti informācijas un literatūras avoti. Atslēgas vārdi: Fonētiski fonemātiskie traucējumi, logoritmikas elementi, ritmika. The title of the Thesis: Reduction of phonetic phonemic disorders in children 5 – 6 years oldusing elements of logorhythmics. Author of the work: Laila Krievāne Supervisor: Mg.paed. Egija Laganovska Purpose of the study: To analyze the scientific literature and conduct a study on the use of logorhythmic elements in the reduction of phonetic phonemic disorders in children 5 – 6 years old. Research structure: The thesis consists of two annotations: in Latvian and English, introduction, recommendations for educators, annexes. The study was conducted between October 2021. and May 2022. The thesis consists of 2 parts – theoretical and practical parts. The theoretical part of the study is based on pedagogical and psychological literature, analyzes the pedagogical-psychological characteristics of children aged 5 – 6, the development of preschoolers, the characteristics of speech and language disorders in children, the reduction of phonetic disorders with the help of elements of logorhythmics. S.Tūbeles, B.Brice, I.Miltiņa, G.Svence, L.Vygotsky, T.Volkova, J.Piaget, N.Melnikova (Мельникова) and other outstanding educators. 68. literary sources were considered and analyzed. The content of the work: 61 pages, 5 images, 13 tables, 18 annexes, 68 used sources of information and literature. Keywords: Elements of logorhythmics, phonetic phonemic disorders, rhythmics.